ביובית שאיבות ביוב ע.א
ביובית שאיבות ביוב ע.ש. בעמ טלפון

מהי משאבה טבולה לביוב? למה היא משמשת? כיצד היא פועלת?
עולם המשאבות הטבולות רחב עד מאוד, קיימות משאבות טבולות לצרכים רבים כדוגמת משאבות טבולות לניקוז, משאבות טבולות למים נקיים וכמובן משאבות טבולות לביוב. במאמר זה ננסה לחשוף אתכם על קצה המזלג לעולם המרתק של משאבות טבולות לביוב.

מהי משאבה טבולה לביוב וכיצד היא פועלת?

משאבה טבולהחשבתם כיצד הביוב זורם? מה מניע אותו? למעשה הביוב זורם על בסיס שיפועים מובנים ללא אנרגיה חיצונית. אך מה עושים במקרים בהם אנו זקוקים למערכת ביוב גם במפלסים נמוכים כדוגמת חניונים תת קרקעיים או מרתפים?
כאן נכנסת לתמונה משאבה טבולה לביוב. משאבה זו נועדה להזרים ביוב כאשר מערכת השיפועים של הביוב לא מאפשרת זאת. משאבה טבולה, כשמה כן היא, פועלת על העיקרון בו טובלים אותה בנוזל והוא מזרימה אותו החוצה. המשאבה פועלת באמצעות מאיץ צנטריפוגלי ומנוע אשר מותקנים בגוף המשאבה ומזרימים את הביוב דרך צינור המחובר למשאבה. רכיבי המשאבה אשר רגישים לנוזלים אטומים לחלוטין ומוגנים, כך שאין כל סיכון כדוגמת התחשמלות בהשלכתה לביוב או לכל מקור נוזלים אחר.

כיצד נבחר משאבה טבולה לביוב?

מחפשים משאבה טבולה לביוב? מה כדאי לכם לבדוק לפני ביצוע הרכישה?
אז נכון, קיימים לא למעט פרמטרים שיש להביא בחשבון, אך כמאמר הביטוי תפסת מרובה לא תפסת. ולכן ננסה לשים את האצבע ולמקד אתכם בשאלות העיקריות שעליכם לשאול טרם רכישת משאבה לביוב:

  • מהו קצב השאיבה הדרוש לנו? ככל שמדובר בצורך מאסיבי יותר, והמשאבה צפויה להתמודד עם עומסים גדולים יותר, כך חשוב לבחור משאבה בעלת מאפיינים טכניים מתקדמים יותר. לדוגמה נבחר קוטר משאבה גדול ומנוע עוצמתי יותר.
  • מהו הגובה שאליו צריכה המשאבה להזרים את הביוב? בדיוק כמו עומס העבודה הצפוי, ככל שהמשאבה נדרשת להרים את הביוב לגובה רב יותר, כך עלינו לבחור משאבה עוצמתית יותר. דוגמא קלאסית לכך היא משאבה טבולה ייעודית למרתף.
  • האם מדובר במשאבה מתוצרת חברה אמינה ומוכרת? כאשר מדובר במשאבה מתוצרת חברה בעלת מוניטין טוב יותר, כך סביר להניח שנצטרך לשלם סכום גבוה יותר ובמקביל לזכות למוצר אמין ועמיד יותר.
  • מהו ייעוד המשאבה? חשוב לבחור משאבה טבולה לפי הסיווג והשימוש שאנו מייעדים לה. קיימות משאבות טבולות לביוב, משאבות טבולות לניקוז ואף משאבות טבולות למים נקיים (משאבה טבולה לבריכה לדוגמה).
  • מהו סוג המשאבה הנדרש? חשוב לבחור את סוג המשאבה הנכון לנו. האם יש לנו צורך במשאבת ביוב גורסת? או אולי במשאבת גובה אפס?
  • האם חיבור החשמל מתאים לנו? יש להתאים בין חיבור החשמל של המשאבה לחיבור החשמל של המבנה (תלת פאזי/חד פאזי). כמובן שבמידת הצורך ניתן להזמין שירותי חשמלאי ולבצע התאמות נדרשות.
  • מהו קוטר הצנרת? יש להתאים את קוטר המשאבה לקוטר הצנרת בבור המשאבה, ובמידת הצורך ניתן להשתמש במתאם. לדוגמה, אם בבור המשאבה מותקנת צנרת 3 צול, ואנו מעוניינים לרכוש משאבה עם קוטר יציאה 2", ניתן לחבר מתאם 2" ל-3" בין המשאבה הטבולה לצנרת המותקנת בבור.
  • מהי תקופת האחריות? תקופת אחריות ארוכה תעניק לנו שקט נפשי. במידה ותקופת האחריות מוסיפה פרמיה למחיר, נשקול את היחס בין המחיר הנוסף שאנו נדרשים לשלם לבין האחריות הנוספת.
  • האם מחיר המשאבה עומד בתקציב שלנו? גם אם מדובר במשאבה מצוינת ומומלצת, נרכוש אותה רק אם היא עומדת במגבלות התקציב שלנו.

הצוות שלנו מבצע התקנת משאבה טבולה:

יצרניות של משאבות טבולות לביוב

משאבה טבולה זהו מכשיר שעשוי לשמש אותנו שנים רבות, ותקינותו משפיעה באופן בלתי מבוטל על איכות חיינו. משמעות תקלה במשאבה טבולה הינה הצפת ביוב מזהמת, וכמוכן עלויות כספיות מכבידות כתוצאה מעלות תיקון או לחלופין עלות רכישת משאבה חדשה והתקנה. לפיכך אנו ממליצים בחום לרכוש אך ורק משאבה מתוצרת חברה מובילה ומוכרת ובפרט על משאבות טבולות איטלקיות ו/או גרמניות.

קיימות יצרניות רבות של משאבות טבולות לביוב, כיצד תעשו את הבחירה הנכונה?
הכלל החשוב ביותר הוא להקשיב להמלצת המתקין אשר רואה את הצורך בשטח, מנתח את המאפיינים הנדרשים ומתאים אותם לדרישותיכם וליכולתכם הכספיות (כמובן שאנו יוצאים מנקודת התחלה שמדובר במתקין אמין ואובייקטיבי).
הבאנו לפניכם מספר חברות מובילות שבהחלט כדאי להביא בחשבון כשבוחנים רכישת משאבה לביוב:

כיצד נשמור על המשאבה הטבולה ונאריך את חייה?

רכשתם משאבה טבולה חדשה? בוודאי תשמחו לדעת שבאמצעות 3 צעדים פשוטים תוכלו להאריך את חייה:

  1. מגבונים ומוצרי היגיינה נשית – בדיוק כמו שנשמע תלוש ולא מציאותי להשליך עיתונים או מגבות למערכת הביוב, כך אין שום הגיון להשליך מגבונים ומוצרי היגיינה נשית למערכת הביוב. פסולת זו גורמת לסתימות קשות ולהפסקת פעילות המשאבה הטבולה ואף לנזקים בלתי הפיכים שיצריכו את החלפתה.
  2. ניקוי תחתית הבור אחת לתקופה – המשאבה הטבולה שואבת מגובה של כ-10 ס"מ בממוצע. מתחת לגובה זה מצטברת בבור המשאבה שכבת פסולת שעשויה לכלול חולות, אבנים בוצה וכן הלאה. פסולת זו עשויה לגרום לנזקים מצטברים למשאבה הטבולה. שאיבת ביוב אחת לתקופה מבור המשאבה הטבולה בהחלט עשויה להאריך את חיי המשאבה.
  3. התקנה איכותית – התקנה שתבוצע בצורה מקצועית, כולל שימוש ברכיבים איכותיים ותקניים תבטיח פעילות תקינה של המשאבה. במילים אחרות התקנה מקצועית תפחית את קצב הבלאי הטבעי וכמות התקלות איתן תאלצו להתמודד.

מחירון משאבה טבולה לביוב

מחפשים מחירון משאבה טבולה לביוב? חשוב להבין שטווח המחירים די רחב, כאשר המחיר המדויק נקבע בהתאם למגוון מאפיינים כדוגמת יצרן המשאבה, ייעוד המשאבה (ביוב / ניקוז / מים נקיים), החומר ממנו עשויה המשאבה (אלומיניום / פלדה / פלסטיק), עוצמת המשאבה וכן הלאה. עם זאת ניתן באופן כללי לומר שמחיר משאבות מים נקיים מתחיל בכ – 400 ₪ ומחיר משאבה טבולה ביוב או ניקוז מתחיל בכ – 800 ₪. במידת הצורך יש להוסיף לעלות המשאבה עלויות כדוגמת עלות התקנה, צנרת, מחברים, מפסק הגנת עומס יתר ועוד.

בשורה התחתונה הכתובת החכמה ביותר לרכישת משאבות טבולות היא אצלנו במרכז לביוביות ושאיבות. אצלנו תקבלו שירות אמין ומקצועי, מחירים תחרותיים וכמובן אחריות מלאה!

דגמים מובילים של משאבות טבולות מבית פדרולו: משאבה טבולה פדרולו Pedrollo VXC 30/70 | משאבה טבולה פדרולו Pedrollo VXM 15/50 | משאבה טבולה פדרולו Pedrollo VXM 10/50