ביובית שאיבות ביוב ע.א
ביובית שאיבות ביוב ע.ש. בעמ טלפון

שאיבת בורות שמן

שאיבת בורות שמן באמצעים מתקדמים

מפריד שמן, בורות שומן או בורות שמן הם מתקנים שהחוק מחייב להתקין במגוון רחב של עסקים כדוגמת: מסעדות, מפעלי מזון, בתי מלון, מאפיות, חברות קייטרינג ואף מוסכים, תחנות דלק ומפעלים שונים.

התקנות שמתייחסות לחובה זו הן מטעם משרד הבריאות והמשרד להגנת הסביבה, והן נועדו למזער את הפגיעה הסביבתית למינימום הניתן.
מטרת מפריד השומנים היא להפריד את השומנים והשמנים ממערכת הביוב ועל ידי כך למנוע פגיעה בתפקוד במערכת הביוב ובמתקני טיהור השפכים אליהם מוזרם הביוב.

מדוע יש להפריד את השומנים ממערכת הביוב? מאחר שהשומנים נוטים להתקשות סביב הצנרת ולהצר אותה, ואף להתחבר עד כדי גושי ענק אשר חוסמים את מערכת הביוב ודורשים מאמצים כבירים על מנת לפרק אותם ולהחזיר את מערכת הביוב לתפקוד תקין

שאיבת בור שומן מדי תקופה – פעולה חשובה

כיוון ששומנים נוטים עם הזמן להתקשות, חשוב לבצע את  שאיבת מפריד השומנים מדי תקופה, אחרת הבור יסתם ויעלה על גדותיו. לא מומלץ בכלל להגיע למצב בו בור השומן עולה על גדותיו וגורם לנזקים לסביבה, מפגעי ריח ונזקים תברואתיים. יתרה מזו, שומן שיתקשה יזיק לצנרת הביוב ויצריך עבודה מאומצת ומורכבת לפרקו כך שגם עלויות השאיבה יתייקרו משמעותית.
בנוסף לכך, חשוב להדגיש שהחוק בארץ מחייב בין השאר את ריקון מפריד השומנים ושטיפתו בתדירות הנקובה בתקנות, ואי ביצוע שאיבת מפריד השומנים עשויה לגרור סנקציות כדוגמת קנסות, הליכים משפטיים ואף סגירת שערי העסק.

איך מבצעים שאיבת בור שמן?

הדרך היעילה והנפוצה ביותר לשאיבת בור שומן היא באמצעות ביובית. משאית הביובית מכילה מערכת דחיסה ושאיבה, ממנה יוצא צינור הישר אל תוך הבור כך שפעולת השאיבה תבוצע במהירות וביעילות. בהתאם לצורך צוות הביובית ישטוף את מפריד השומנים לשם לאחר שאיבת תכולת המפריד צוות הביובית יבצע שטיפה בלחץ מים גבוה למפריד השומנים כך שלא תוותר פסולת מיותרת, ויסולקו מושבות חיידקים וריחות לא נעימים.

כמובן, חשוב לפנות לחברה מקצועית המתמחה בתחום שתבצע את השאיבה בהתאם לתקנות החוק, בצורה יסודית ומקצועית.
אצלנו במרכז לשאיבות ושירותי ביוב תוכלו למצוא את כל הפתרונות לשאיבת מפרידי שומנים ושאיבת בורות שומן כדוגמת: ביובית נמוכה לחניונים, ביוביות בנפחים גדולים לשאיבת מפרידי שומנים גדולים וכן הלאה.

כיצד פועל מפריד השומנים?

מתקן מפריד השומנים פועל כך שהשומן צף ומצטבר בבור השומן כאשר הנוזלים זורמים אל בור רקב ומצטברים בו, וזורמים למערכת הביוב ללא השומן. כך למעשה מתאפשרת הפרדת השומנים ממערכת הביוב ונמנעת פגיעה מיותרת במערכת הביוב.

יש להתאים לכל עסק מפריד שומנים לפי עומסי הפעילות הצפויים וזאת בהתאם להוראות החוק אשר מתייחסות לכך בהרחבה וכוללות נוסחאות מפורטות כיצד להתאים את מפריד השומנים הנדרש לעסק. בכדי למנוע הצפה אחת לתקופה (לכל הפחות בהתאם לתדירות המחויבת על פי חוק) יש לשאוב את מפריד השומנים.

תקינות מפריד השומנים חשובה מאוד לעסק ותמנע הפצת ריחות רעים, סתימות ביוב, הצפות ועוד. לשם שמירה על תקינות מפריד השומנים חובה לבצע שטיפה בלחץ מים גבוה בגמר כל שאיבה כך שלא תצטבר ותתקשה פסולת שומנית.

מעוניינים בהתקנת מפריד שומנים? או אולי רק בשאיבת מפריד שומנים? אנו נשלח אליכם צוות מיומן ומנוסה שיתאים לכם את הפתרון הטוב ביותר עבורכם ויבצע את העבודה ביסודיות ובמקצועיות.

שאיבת בור שמן

שאיבת בור שמן – שירות מקצועי ומהיר

מפריד שומנים – מה מחייב החוק?

אם אתם מחויבים בהתקנת מפריד שומנים, חשוב לשים לב שהוראות החוק לא מחייבות אך ורק התקנת מפריד השומנים, אלא אף פעולות ניהול ותחזוקה ספציפיות שיש לבצע. חשוב להבין שפעולה שלא בהתאם לחוק עשויה לגרור קנסות ובעלת השלכות משפטיות מהותיות.
ריכזנו מספר נקודות עיקריות שחשוב לבצע ולא כדאי להקל בהן ראש:

  • יש להתקין מפריד שומנים אשר הנפח שלו מתאים להיקף פעילות העסק וביכולתו להתמודד כראוי עם כמות השומן/שמן שתוזרם אליו.
  • יש לרוקן את מפריד השומנים בהתאם לתדירות המפורטת בהוראות החוק, כאשר בכל מצב יש לבצע ריקון מיידי במידה והצטברה שכבת שומן בעובי של מעל ל-15% מהגובה המאושר ע"י היצרן או מגובה תא הפרדת השומן, ובתדירות מינימלית של אחת ל-3 חודשים.
  • חובה לבצע שטיפה יסודית למפריד השומנים בגמר כל שאיבה.
  • חובה לשמור את האסמכתאות הרלוונטיות בין שאיבת מפריד השומנים ותעודת הטמנה חתומה מאתר מורשה לכל הפחות למשך שלוש שנים.
  • יש צורך בתיקון מפריד השומנים? חובה להשתמש אך ורק ברכיבים שאושרו ע"י היצרן, ספר השירות או המשווק המורשה של המפריד.
  • יש לרוקן שאריות פסולת ומזון לפח פסולת טרם שטיפתם והזרמתם למפריד בכדי להפחית את עומס המוצקים המוזרמים אל המפריד וע"י כך לצמצם את הפגיעה בזרימת הנוזלים.

צוותים מקצועיים
כאשר אתם מתקשרים עם חברה לביצוע שאיבת מפריד שומנים חשוב לבחור חברה מקצועית בעלת מוניטין מעולה. צוות לא מקצועי עשוי לגרום לכם לצרות מיותרות מול רשויות החוק כדוגמת משרד הבריאות והמשרד לאיכות הסביבה.

מומלץ לוודא שחברת השאיבה ותיקה ועובדיה מיומנים כך שיבצעו את העבודה בצורה יסודית ובהתאם להוראות החוק. יתרה מזו, שאיבה לא יסודית תגרום למטרדי ריח, סתימות, תמשוך חרקים כדוגמת זבובים ויתושים וכדומה.

לקוחותינו – המרכז לשאיבות וביוביות
במהלך עשרות שנות פעילותנו בתחומי השאיבות והביוביות צברנו עשרות לקוחות נאמנים מכל התחומים החל מלקוחות פרטיים ועד לחברות ממשלתיות, עיריות, מועצות אזוריות ומקומיות, מפעלים, קבלני בנייה,  חברות ביטוח, בתי מלון, תחנות דלק, מוסכים, מסעדות, חברות קייטרינג, גני אירועים והרשימה עוד ארוכה.

לרשותכם עומדת המחלקה העסקית שלנו עם מחירים שוברי שוק וסל שירותים מלא הכולל כל שירות שרק תצטרכו כדוגמת: שאיבת מפריד שומנים, פתיחת סתימות ביוב, שטיפת קווי ניקוז ועוד.

מחירון שאיבת מפריד שומנים

מחיר שאיבת שומן מתחיל בכ-600 ₪, כאשר המחיר תלוי במספר מאפיינים כדוגמת:

  • כמות השומן שיש לשאוב – קוב אחד או 10 קוב?
  • הגישה למפריד השומנים – האם המפריד מרוחק עשרות מטרים מהחניה?
  • לקוח קבוע או לקוח חד פעמי
  • האם בור השומן מכיל ריכוז גבוה של שומנים שהתקשו? במידה ולא בוצעה שאיבה תקופה ארוכה השומנים נוטים להתקשות ויש להשקיע עבודה מאומצת לריכוך השומנים ע"י לחץ מים גבוה במקביל לפעולת השאיבה.
  • מועד השאיבה – מדובר בשאיבת חירום? לדוגמה אם לא הזמנתם שירות שאיבה בתדירות הנדרשת ונוצר צורך דחוף ופתאומי לשאיבה בשעת לילה מאוחרת.

זקוקים לשאיבת בור שומן מדי תקופה? הגיע הזמן לשאיבת את מפריד השומנים? אנחנו כאן לשירותכם. המרכז לביובית ושאיבות ע.א. בע"מ מתמחים בכל עבודות השאיבות, כולל שאיבת בור שומן ונשמח להגיע אליכם ולהציע לכם את שירותנו.

עמודים נוספים שעשויים לעניין אתכם: שטיפת קו ביוב | שאיבת ביוב | משאבות טבולות