כיצד ניתן למנוע סתימות ביוב?

רבים שואלים אותנו האם ניתן למנוע סתימות ביוב? או שאולי ניתן למצמצם את תדירותן? ואם התשובה חיובית, כיצד ניתן לעשות זאת? באילו מקרים צריך להזמין שירותי ביובית?
בבלוג זה ננסה לשפוך מעט אור על הנושא בתקווה שנעשיר את הידע שלכם בנושא סתימות הביוב.

פתיחת סתימת ביובהיכולת לצמצם או אף למנוע סתימות ביוב תלויה ישירות בגורם לסתימת הביוב. סתימות הביוב נגרמות כתוצאה ממגוון רחב של גורמים, ישנם גורמים שניתן להשפיע עליהם וישנם גורמים שלא תלויים בנו ולא נוכל להתגונן מפניהם.
נחלק את סתימות הביוב ל-3 קבוצות עיקריות:

  • סתימות ביוב כתוצאה מהשפעת הטבע – סתימות רבות נגרמות כתוצאה מהשפעת הטבע: סחף בוצה למערכת הביוב, רעידות אדמה, שקיעת חול, שורשי צמחיה, שינויי אקלים ועוד. כתוצאה מגורמים אלו נוצרים סדקים ופיצוצים בצנרת הביוב ובמקרים קיצוניים צנרת הביוב קורסת. לא ניתן למנוע סתימות אלו, אך שימוש בחומרים תקניים ואיכותיים והרכבה מקצועית של מערכת הביוב עשויה להפחית משמעותית את הסיכון לסתימות ביוב כתוצאה מגורמים אלו.
  • סתימות ביוב כתוצאה מכשל במערכות הביוב – אחת הסיבות הנפוצות לסתימות ביוב היא כשלים כתוצאה מהרכבה לקויה או רכיבים לא תקניים העשויים לגרום לסתימות ביוב רבות.
    שימוש בחומרים איכותיים ותקניים והקפדה על הרכבה איכותית ומקצועית ימנעו אחוז ניכר מסתימות הביוב אשר עשויים להיגרם כתוצאה מסיבות אלה.
  • שימוש לא אחראי במערכת הביוב – כמו שבטח ניחשתם, הגורם האנושי זהו הגורם מספר אחת לתקלות ביוב. מהם הגורמים לסתימות ביוב אשר נכלול תחת קבוצה זו?שימוש לא אחראי במערכת הביוב כולל השלכת מגבונים, מוצרי היגיינה, שקיות פלסטיק ועוד למערכת הביוב דרך פתחי האסלה, האמבטיה והכיורים או אף השלכת שומני מטבח ופסולת מטבח למערכת הביוב דרך כיור המטבח.

שימוש תקין ונבון במערכות הביוב יחסוך לכם כאבי ראש רבים, יצמצם ואף ימנע סתימות ביוב. פסולת כדוגמת מגבונים ומוצריי היגיינה יש להשליך לפח ולא לאסלה. כך גם לגבי שומנים ופסולת מטבח אשר יש להשליך לפח ולא לפתח הניקוז של הכיור.

לסיכום, שימוש נכון במערכות הביוב והקפדה על איכות חומרים גבוהה והתקנה מקצועית עשויים להפחית משמעותית את תדירות סתימות הביוב, עם זאת, לא ניתן למנוע לחלוטין את התרחשותן.
כמו כן, פעולת אחזקה מונעת ובראשן שטיפתם של קווי ביוב אחת לתקופה, עשויות למנוע סתימות ביוב ולהפחית מטרדי ריח. שטיפת קווי ביוב מבוצעת ע"י ביובית אשר מפעילה לחץ מים גבוה. לחץ המים מסיר מטרדים כדוגמת שומנים אשר הצטברו סביב דפנות צנרת הביוב ומצרים אותה ומסלק פסולת אשר הצטברה בקווי הביוב.

לקבלת הצעת מחיר ללא כל התחייבות מצדכם התקשרו כעת המרכז לביוביות ושאיבות: 072-3922-933