נתקלתם בסתימת ביוב בחניון? התעוררתם לחניון מוצף מים? ביובית משאית לא מצליחה לגשת לחניון?
אל דאגה, בדיוק לשם כך נועדה ביובית נמוכה.

אם הזמנתם בעבר שירותי ביובית במקום שהגישה אליו מוגבלת, אתם בטח מכירים את תחושות התסכול והאכזבה, כאשר מתברר שביובית משאית לא יכולה לגשת למקום ולטפל בבעיה.

לשמחתנו, כמו כל תחום אחר, גם בתחום זה הטכנולוגיה התקדמה משמעותית, וכיום ניתן לקבל מענה מלא גם לבעיות ביוב בחניונים.
אנו במרכז לביוביות ושאיבות בנינו במיוחד לשם כך ביובית לחניונים, ביובית מתקדמת בעלת יכולות גבוהות, שביכולתה לבצע כל עבודת ביוב באפקטיביות מירבית. זו למעשה ביובית קטנה בעלת יכולת נגישות גבוהה, הן לרחובות צרים והן לחניונים נמוכים.

שירותי ביובית נמוכה

שואלים את עצמכם מהם השירותים העיקריים שמבצעת הביובית הנמוכה? ננסה לעשות סדר בדברים. באופן כללי הביובית הנמוכה מבצעת את כל השירותים שמבצעת ביובית משאית. כמובן שעבור עבודות בהיקפים גדולים נעדיף להשתמש בביובית גדולה יותר.
בין שירותיה העיקריים של הביובית הנמוכה ניתן למצוא את השירותים הבאים:

  1. פתיחת סתימות ביוב סתימת ביוב זו תקלת הביוב הנפוצה ביותר. פתיחת סתימה מבוצעת בעזרת לחץ המים של הביובית, אשר מסלק מקו הביוב את הגורם לסתימה. הגורמים הנפוצים ביותר לסתימות ביוב הם: מגבונים רב פעמיים, שורשי צמחיה, חולות ואבנים.
  2. שאיבת ביוב יש לכם מיכל ביוב בחניון תת קרקעי? הביוב מציף את החניון? בעזרת ביובית לחניונים ניתן להגיע לכל נקודה ולשאוב את הביוב.
  3. שטיפת קווי ביוב שטיפת קווי ביוב נדרשת כאשר ישנן סתימות חוזרות ונשנות בקווי הביוב. כמו כן, מומלץ לבצע שטיפת קווים אחת לתקופה כך שנמנע צרות עתידיות. כאשר מדובר בקווי ביוב בחניון תת קרקעי אין מנוס מלהיעזר ביכולת הנגישות של הביובית הנמוכה.
  4. שטיפת קווי ניקוז – בדיוק כמו קווי ביוב, גם קווי ניקוז מומלץ לשטוף בלחץ מים גבוה אחת לתקופה. ניקוי הקווים יבטיח ניקוז יעיל של המים ובסבירות גבוהה אף ימנע התרחשות הצפה.
  5. שאיבת בור שומנים ומפריד שומנים – מפריד שומנים משמש עסקים רבים כדוגמת מסעדות, גני אירועים וחברות קייטרינג. למעשה התקנת המפריד ואף אחזקתו הינן חובה על פי תקנות המשרד להגנת הסביבה. תפקידו של המפריד למנוע הזרמת שומנים אורגניים למערכת הביוב, מאחר והשומנים עשויים לגרום לכשלים רבים במערכת הביוב הראשית ולזיהום סביבתי חמור. כאשר מפריד השומנים מותקן בחניון תת קרקעי או במיקום שקשה לגשת אליו, נעשה שימוש בביובית נמוכה לשם שאיבת תכולת המפריד ושטיפתו.

חסרונות הביובית לחניונים

כולנו מכירים את הפתגם הנפוץ "אי אפשר לאכול מהעוגה ולהשאיר אותה שלמה". פתגם זה בהחלט משקף את חסרונות הביובית הנמוכה. הצורך בביובית נמוכה מחייב בנקיטת מספר פשרות הכרחיות, כאשר פשרות אלו פוגעות מעט ביכולותיה של הביובית הקטנה לעומת ביובית משאית.

הסיבות העיקריות לפשרות אלו הן היכולת המוגבלת של הביובית הקטנה לשאת משאות כבדים ונפחים גדולים. מגבלות אלו הן כתוצאה משטח אחסון קטן יותר, כתוצאה מהגבלת נשיאת המשקל על פי חוק ומהצורך בניידות גבוהה. להלן הפשרות העיקריות:

  • משאבות קטנות וקלות משקל – משאבות הביובית הקטנה בהחלט עוצמתיות אך עדיין בעלת יכולות נחותות בהשוואה לביובית משאית. למרות השימוש בטכנולוגיות מתקדמות, מגבלות הנפח והמשקל משליכות על יכולות המשאבות. לפיכך על פי רוב:
    1. עוצמת לחץ מים – עוצמת לחץ המים של ביובית קטנה עומדת על כ-150 ליטרים מים לדקה, בהשוואה ללחץ מים משמעותית גבוה יותר בביובית משאית, שעל פי רוב עומד על 250-400 ליטר מים לדקה.
    2. עוצמת שאיבה – עוצמת השאיבה של ביובית קטנה עומדת על כ-8,000 ליטרים לדקה, לעומת כ-14,000 ליטר לדקה בביובית משאית. כמובן שעוצמת השאיבה נגזרת גם ממשתנים כדוגמת מידת סמיכות החומר, מרחק השאיבה, הכמות הנשאבת וטמפרטורת עבודה.
  • מיכל מים ומיכל אחסון קטנים יותר – למיכלים אותם נושאת הביובית חשיבות רבה. מיכל אחסון גדול יותר יאפשר שאיבת כמות גדולה יותר של חומר ומיכל מים גדול יותר – יאפשר זמן עבודה רב יותר עבור יחידת לחץ המים של הביובית.
    משמעות מכלים אלו איננה רק הגודל הנדרש למיכל ומשקלו הגולמי של המיכל, אלא אף משקל החומרים המועמס עליו שיכול להגיע לעשרות קובים. נפח מיכל המים של הביובית הקטנה נע בין 1-2 קוב מים לעומת כ-3 קוב מים בביובית משאית. נפח מיכל האחסון של הביובית הקטנה עומד על כ-2.5 קוב בממוצע לעומת כ-5 קוב בביובית משאית ממוצעת.
  • נפח אחסון קטן יותר לציוד – כל ביובית סוחבת ציוד עזר רב, אשר כולל בין השאר: כלי חפירה, כלי אינסטלציה, כלי עבודה וציוד צילום קווי ביוב. בביובית הקטנה נעשות פשרות לא פשוטות גם מבחינת כמות ציוד העזר. במילים אחרות הביובית הקטנה נושאת פחות ציוד עזר בהשוואה לביובית משאית.

אנו במרכז לביוביות ושאיבות מעמידים לרשותכם ביובית לחניונים תת קרקעיים אשר ביכולתה לספק מענה מלא לבעיית ביוב אפשרית בחניונים תת קרקעיים או בכל מקום אחר ללא גישה נוחה לביובית משאית.

החשיבות בבחירת חברה המציעה את כל שירותי הביובית

אחד היתרונות הגדולים שלנו במרכז לביוביות ושאיבות הוא מגוון הכלים והיכולות העומדים לרשותנו.
מגוון זה מאפשר לנו לעשות את הבחירה אולטימטיבית לכל עבודה ספציפית, כך שלכל עבודה אנו מתאימים את הציוד אשר יתן את המענה הטוב ביותר.

לצורכי המחשה, אם הגענו אליכם עם ביובית משאית ואנו נתקלים במגבלת גובה שלא מאפשרת גישה למשאית, נשלח למקום ביובית נמוכה באופן מיידי. אך גם לכיוון ההפוך, אם הזמנתם ביובית נמוכה ואנו סוברים שביובית משאית תספק מענה טוב יותר עבורכם, נשלח למקום ביובית משאית.
ניקח לדוגמא מקרה בו לקוח קבוע הזמין מאיתנו ביובית קטנה עבור שאיבת 200 קוב מים מחניון תת-קרקעי. בהגעת הצוות הראשוני למקום התברר שהמים הצטברו בקומה מינוס 2 ולכן ביובית משאית לא יכולה לגשת למוקד המים, אך קיימים פתחי גישה מהם אפשרי להכניס צינורות לתוך החניון. במקרה זה בחרנו לשלוח למקום ביובית משאית, אשר תשתמש בעוצמת השאיבה האדירה שלה ותאפשר לבצע את העבודה ביעילות מקסימלית.

לסיכום, אם אתם מחפשים ביובית נמוכה, ביובית לחניונים או ביובית קטנה.. אתם כבר יודעים למי לפנות.