ביובית שאיבות ביוב ע.א
ביובית שאיבות ביוב ע.ש. בעמ טלפון

שטיפת קווי ביוב היא פעולת מנע שתחסוך לכם הרבה מאוד בלגן ותקלות בכל הקשור לצנרת הביוב. שטיפה תקופתית של צנרת הביוב היא הדרך לדאוג לכך שניקוז הביוב יתבצע כפי שצריך, מה שימנע בעתיד סתימות והצפות. אנחנו במרכז לביובית ושאיבות ע.א. בע"מ נשמח להגיע אליכם עם ביובית ומיטב הציוד על מנת לשטוף ביסודיות את צנרת הביוב ולתחזק אותה היטב

שטיפת קווי ביוב

שטיפת קווי ביוב עם ביובית מתקדמת

סרטון פעולת שטיפת קווי ביוב ושוחות בלחץ גבוה שביצענו בבית מגורים:

למה חשוב לתחזק מערכת ביוב?

מערכת הביוב היא מערכת שעובדת כל הזמן. גם אם מדובר בבית חדש עם תשתיות חדשות, עדיין הן מצטרפות למערכת הביוב הקיימת. החומרים הזורמים במערכת הביוב כוללים בין היתר שומנים שמתקשים עם הזמן ויכולים לגרום לסתימה אם לא תעשה שטיפה וסילוק שלהם. גורם נוסף הוא שחיקת הצנרת שיכולה ליצור סדקים. צינור סדוק יכול לגרום לחדירת שורשים לביוב – בעיה ידועה הנפתרת בעזרת שאיבת ביוב בלחץ מים חזק עם ביובית.

שטיפה יעילה ויסודית מדי תקופה

שטיפת קווי ביוב כפעולת תחזוקה היא פשוטה ומהירה כל עוד היא נעשית עם ביובית בעלת משאבה חזקה ומערכת דחיסה המצליחה לפתוח סתימות קטנות בצנרת, אותן סתימות שללא השטיפה השגרתית היו גדלות ומתפרצות לפני השטח וסותמות את המערכת כולה. חשוב שגם את השטיפה השגרתית תבצע חברה מקצועית המתמחה בתחום. רק כך תהיו בטוחים שהשטיפה אכן תמנע צרות בעתיד.

רוצים להיות בטוחים מפני סתימות והצפות לא צפויות? לדעת שגם בצנרת הביוב הכל זורם? אנחנו במרכז לביובית ושאיבות ע.א. בע"מ נבצע שטיפה יסודית, מקצועית ומהירה.

 

מתי מבצעים שטיפה לקווי הביוב?

פעולת שטיפת קווי הביוב נעשית במספר מצבים כאשר העיקריים ביניהם:

  • אחזקה מונעת – תשתית הביוב עמוסה מאוד ועובדת כמעט ללא הפסקה.
    לצנרת הביוב אנו מזרימים שומני מטבח דרך כיור המטבח אשר מצטברים סביב דפנות הצנרת ומצרים אותה, מגבונים דרך האסלה וכן כמויות של פסולת נוספת.
    מעבר לכך, גם הטבע לא חס על צנרת הביוב. שורשי צמחיה חודרים לצנרת הביוב ומתפשטים בה ובוצה מצטברת במערכת הביוב בעיקר לאחר סחף קרקע.
    ביצוע שטיפת קווי ביוב ינקה את המערכת, יאפשר זרימה תקינה של ביוב וימנע סתימות ביוב.
  • טרם קבלת טופס 4 – כיום קבלני הבנייה מחויבים על פי חוק בהעברת תצלומים של פנים צנרת הביוב לשם הוכחת תקינותה וזאת טרם קבלת טופס 4. בזכות חובה זו איכות צנרת הביוב גבוהה יותר. טרם צילום קווי הביוב מבוצעת שטיפת קווי ביוב לשם קבלת תמונה ברורה.
  • הכנה לצילום קווי ביוב – לא רק עבור טופס 4 מבצעים צילום קווי ביוב אלא אף עבור אבחון תקלה. סתימת הביוב חוזרת לעיתים קרובות? הזמינו צילום קווי ביוב לאבחון מקור הבעיה.
    האם מתפתחים שורשים בביוב? האם קיים שבר בקו הביוב?
  • הכנת הצנרת טרם ביצוע תיקונים בשיטות אל הרס לצנרת הביוב – עד לפני מספר שנים תהליך התיקון של צנרת הביוב במקרים של שברים, סדקים, קריסת קווים היה ארוך יקר ומתיש, התיקון כלל שבירת ריצוף, חפירה, החלפת הצנרת, כיסוי החפירה וריצוף מחדש.

כיום, עם התקדמות הטכנולוגיה קיימות שיטות תיקון מתקדמות שלא מצריכות חפירה עם כל הטרחה והעלויות הגבוהות הכלולות בה כדוגמת שבירת ריצוף, ריצוף מחדש, זמן עבודה.
לצינור מוחדרים רובוטים ואמצעים מתקדמים כך שהתיקון מתבצע בתוך הצינור ביעילות רבה. התיקון עמיד עשרות מונים לעומת הצנרת עצמה.
טרם ביצוע התיקון יש לשטוף היטב את הקו בלחץ מים גבוה כך שהתיקון יהיה אפקטיבי ומקצועי.

שטיפת קווי ביוב עם ביובית

שטיפת קווי ביוב עם ביובית – כל הפתרונות במקום אחד

ככלל מומלץ לבצע שטיפת קווים אחת לתקופה לשם תמירה על תקינות מערכות הביוב ומניעת התפתחות נזקים ותקלות.
ככל שמדובר במערכת ביוב שקיים בה שיעור גבוה של תקלות או שהשימוש בה כבד יחסית כדוגמת מערכת ביוב של עסק פעיל, שטיפת קווי הביוב הופכת להכרחית ותמנע מכם כאבי ראש רבים.

למה כדאי לשטוף את קווי הביוב?

הסיבות לכך רבות ומגוונות, לא נאריך ונפרט את כולן אלא נתמקד במס' סיבות עיקריות:

  • מניעת סתימות ביוב – שטיפת קווי ביוב בלחץ גבוה מנקה את הפסולת מקווי הביוב, מפרקת שומני מטבח שהצטברו סביב דפנות קווי הביוב, מונעת התפתחות שרשי צמחיה בצנרת וכן הלאה. לעיתים יהיה צורך לבצע שאיבת ביוב לאחר השטיפה עבור ניקוי המערכת מהפסולת הקיימת בה. בזכות שטיפת קווי הביוב ניתן למנוע התפתחות סתימות ביוב, ולכן נחסוך את העלויות הכרוכות בשחרור הסתימה ואת אי הנעימות הכוללת את סתימת הביוב החל מהטרחה ועד לריח, המזיקים והזיהום הסביבתי.
  • מניעת מטרדי ריח – לא רק במצבים של סתימות ביוב עלולים לעלות ריחות לא נעימים ממערכת הביוב, קווי הביוב עמוסים ומצטברים בהם חומרים שעשויים להפיץ ריח נורא. שטיפת קווי הביוב תנקה את המערכת ותמנע את מטרדי הריח.
  • מניעת פגיעה בצנרת הביוב – תארו לכם מה יקרה אם ניתן לשורשי צמחיה ועצים להתפתח ללא הפסקה במערכת הביוב…
    השורשים גורמים לעיתים קרובות לשברים בצנרת ואף לקריסת הקו כולו עקב הלחצים המופעלים עליו.
    שטיפת קו הביוב תמנע את התפתחות השורשים ואת הנזקים העתידיים כתוצאה מכך.

האם ביובית שוטפת רק קווי ביוב?

רבים נוטים לחשוב שצוות הביובית משתמש בלחץ המים הגבוה לביצוע שטיפות קווי ביוב בלבד, אך הנחה זו איננה נכונה כלל. צוות הביובית מבצע שטיפות בלחץ מים גבוה של מגוון תשתיות החל משטיפת קווי ניקוז ועד לשטיפת מרזבים ואף כבישים, פחים טמוני קרקע ומנהרות. ישנם מקומות רבים שלא ניתן לנקות אותם ללא שימוש בלחץ מים גבוה עקב חוסר נגישות והביובית נותנת מענה מצוין למצבים אלו. תארו לכם את המורכבות בניקוי קו ניקוז באורך עשרות מטרים או בניקוי מרזב היורד מקומה 20 ועד לתחתית הבניין… בשורה התחתונה השימוש בלחץ המים יעיל ומספק תוצאה איכותית ויסודית בעלויות נמוכות ולכן השימוש בשיטה זו לשטיפת תשתיות כה נרחב.

שירותים נלווים

החלטתם להזמין ביובית לביצוע שטיפת קווי ביוב? במקרים רבים תוך כדי עבודה מבחין צוות הביובית בתקלות הדורשות תיקון. לדוגמה:
כאשר בשטיפת קו הביוב יוצאים עם המים חולות רבים יתכן והדבר מעיד על סדק בקו הביוב אשר דרכו החולות חודרים למערכת הביוב. אם הסדק לא יתוקן הוא עשוי להתרחב עד כדי שבר ולגרום לתקלה חמורה אשר התיקון שלה יהיה יקר עשרות מונים מתיקון הסדק הראשוני. עבור אבחנה מדוייקת צוות ביובית מקצועי יבצע צילום קו ביוב ע"י מצלמת ביוב מקצועית, ולשם תיקון השבר ישתמש צוות הביובית בד"כ בטכנולוגיות חידוש צנרת ללא הרס או בחפירה ותיקון הנזק.

אם במהלך שטיפת קו הביוב יזהה צוות הביובית שורשים קטנים אשר יוצאים עם המים, קיים חשש כבד להמצאות שורשים בביוב. מדובר במטרד לא פשוט אשר מתפתח במהירות וגורם לסתימות ביוב טורדניות ואף לשברים בקווי הביוב כתוצאה מהלחץ העצום שמפעילים השורשים. השורשים מוצאים את דרכם למערכת הביוב עקב תנאי המחיה האופטימליים עבורם, החל ממזון אורגני בשפע ועד לתנאי לחות וטמפרטורה נוחים עבורם. גם במקרה זה צוות הביובית יאבחן את ממדי התפשטות השורשים ע"י מצלמת ביוב מקצועית כך שיוכל לבצע את התיקון היעיל ביותר. לאחר מכן, יש לבצע חיתוך שורשים ע"י דיזות סכינים מותאמות לחיתוך שורשים בביוב או רובוטים המיועדים לכך. לאחר חיתוך שורשים יש לבצע שטיפת קו פעם נוספת כך שלא ישאר זכר לשורשים בקו הביוב וכן ניתן לבצע טיפול הדברה נגד מטרד השורשים.

לסיכום, מומלץ לוודא שצוות הביובית מיומן ומקצועי ומצוייד בכלים מקצועיים כך שבמידת הצורך יוכל לתת מענה יעיל ואיכותי לכל תקלה או בעיה שתעלה תוך כדי עבודתו.

כמה עולה שטיפת קווי ביוב?

אם נשאל אתכם כמה עולה לתקן את מכונת הכביסה או את המקרר ששבק חיים… סביר להניח שתענו שמדובר בשאלה כללית הדורשת בירור של מספר פרמטרים, אם לא נדע מהו הגורם התקול ומהי מורכבות העבודה הנדרשת, יהיה לא מקצועי לתמחר את העבודות האלו. כך בדיוק לגבי שטיפת קווי ביוב, ישנם מס' פרמטרים המשפיעים על המחיר ובלעדיהם לא ניתן לנקוב במחיר מדוייק וסופי.

מהם הפרמטרים שמשפיעים על מחיר שטיפת קווי הביוב? מהו אורך קווי הביוב שיש לשטוף? ישנה גישה נוחה לצוות הביובית? מהי תדירות הזמנת השירותים? מהו מועד ושעת ביצוע העבודה? האם מדובר בצורך מעכשיו לעכשיו או בהזמנת שירותים לשבוע הבא?

עם זאת, מחיר שטיפת קווי ביוב מתחיל בכ-500 ₪ פלוס מע"מ ועשוי להתעדכן בהתאם למורכבות העבודה ושאר הפרמטרים שפירטנו.
בכל אופן, אנו חברת המרכז לביוביות ושאיבות מתחייבים למחיר הטוב ביותר, אתם מוזמנים ליצור קשר לקבלת הצעת מחיר ללא כל התחייבות מצידכם.

להתרשמות ממגוון השירותים שלנו ולמחירון המפורט לחצו כאן.