הזמנתם שרותי ביובית? עברתם ברחוב והבחנתם בצוות ביובית במהלך עבודתו?
אומנם עבודת הביובית בהחלט מסקרנת, אך עם זאת זיכרו מה גרמה הביובית לחתול… הקפידו לשמור על מרחק בטיחות סביר והישמעו להוראות צוות הביובית

מהם הסיכונים בעבודת הביובית?

הביובית הינה כלי ציוד מכני הנדסי או צמ"ה בראשי תיבות אשר משמש בעיקר לעבודות ביוב וניקוז. עבור עבודת הביובית יש צורך באנרגיה רבה המתורגמת לציוד מסוכן הדורש הספקים גבוהים, ומפיק לחצים ועוצמות מסוכנות. כמו כן סביבת העבודה טומנת בחובה לא מעט סיכונים החל מגזים רעילים וחיידקים מסוכנים ועד בורות עמוקים.ציוד ביובית

ציוד הביובית – הביובית מצוידת במשאבות עוצמתיות אשר טמונים בהן סיכונים רבים:

  • משאבת לחץ עוצמתית אשר בהפעלתה צינור הלחץ מייצר לחץ מים גבוה אשר בעזרתו צוות הביובית פורץ את סתימות הביוב בעוצמה, אך גם עשוי לגרום לתאונות עבודה מצערות.
  • משאבת הוואקום העוצמתית אשר מותקנת על גבי הביובית אומנם מסוגלת לשאוב מגוון חומרים כדוגמת: ביוב, שמנים, מים ועוד אך גם עלולה לגרום לפגיעות בגוף וברכוש עקב שימוש לא נכון או תקריות לא מתוכננות.

בנוסף לציוד המותקן על גבי הביובית צוות הביובית נעזר בציוד נוסף אשר אף הוא טומן בחובו סיכונים לא מבוטלים, בין הכלים המסוכנים ניתן למנות:

  • דיזות לחיתוך שורשים בביוב – דיזה זו ייעודית לחיתוך שורשים בביוב ומורכבת מסכינים חדים ושרשראות ברזל. באמצעות לחץ המים אשר מפעילה הביובית הדיזה מסתובבת במהירות עצומה וחותכת את השורשים. מטבע הדברים מדובר בציוד מסוכן מאוד אשר יש להקפיד לעבוד איתו על פי הנהלים ללא סיכונים מיותרים.
  • כלי עבודה כדוגמת דיסקים לחיתוך – דיסק חיתוך זהו כלי עבודה חשמלי אשר משמש לחיתוך מגוון רחב של חומרים כדוגמת מתכות ובטון. הדיסק חד מאוד ומסתובב במהירות עצומה כך שפוטנציאל הנזק שלו משמעותי.
  • סביבת עבודה מסוכנת – במהלך עבודתו צוות הביובית חושף תשתיות, פותח שוחות ביוב, מבצע חפירות לעומק רב וכן הלאה. חשוב להישמע לצוות הביובית ולא לנסות להתחכם. ראיתם קונוס? האיזור תחום בסרט סימון? הבחנתם בגדר תיחום? שימרו מרחק סביר ואל תכנסו לאזור הסכנה.

עבודת ביוב עם חצובהכיצד צוות הביובית מזהה סכנות ונשמר מהן?

כאמור, על צוות הביובית מוטלת אחריות רבה עקב הסיכון הקיים לעוברי אורח וכמובן עקב הסיכון לבריאותו. צוות הביובית ישתמש בשלל אמצעים לשם הבטחת שלומו ומניעת תאונות עבודה מיותרות, בין הכלים והאמצעים בהם ישתמש צוות הביובית ניתן למנות:

  • גלאי גזים – טרם כניסת צוות הביובית לשוחת הביוב מתבצעת מדידת ריכוז גזים רעילים בשוחת הביוב באמצעות גלאי הגזים. ריכוז גבוה של גזים רעילים עלול לפגוע בבריאות צוות הביובית ואף יוביל לעילפון תוך זמן קצר.
  • חליפות מיגון ומסכות נשימה – בעזרת מיגון הגוף ניתן למנוע חדירת חומרים רעילים וגזים למערכת הנשימה או דרך העור. החליפות והמסכות מספקות הגנה כימית ברמות שונות.
  • אמצעים לעבודה בחלל מוקף ועבודה בגובה – ראשית חשוב להדגיש שאין לעבוד בשום אופן בחלל מוקף או בגובה ללא מעבר הכשרה מתאימה. כמובן שיש לחדש את תוקף ההסמכה אחת לתקופה כנדרש, בד"כ התוקף הינו לשנתיים. בעבודה במצבים אלו ישנה חשיבות רבה להקפדה על אמצעי בטיחות כדוגמת רתמות וחצובות אשר ישמרו על בטיחות העובד כך שלא יספוג מכה מסוכנת וכן שניתן יהיה לחלץ אותו במהירות במקרה של פגיעה חס וחלילה.

לסיכום, בציוד הביובית וסביבתה קיימים סיכונים רבים לבריאותכם, יש לשמור על מרחק ביטחון סביר ולהישמע להוראות צוות הביובית.

למידע נוסף וייעוץ מקצועי ללא עלות אתם מוזמנים להתקשר אלינו, המרכז לביוביות ושאיבות: 072-3922-933