ביובית שאיבות ביוב ע.א
ביובית שאיבות ביוב ע.ש. בעמ טלפון

המים באסלה עולים? סתימת הביוב חוזרת שוב ושוב? בעמוד הבא ריכזנו עבורכם את כל מה שצריך לדעת על סתימות ביוב.
כיצד נגרמות סתימת ביוב? האם וכיצד ניתן למנוע סתימת ביוב? מי פותח סתימות ביוב? ומידע רב נוסף.

לפני שנתקדם ונעשה סדר בדברים…נתחיל מהשאלה הבסיסית ביותר,

ממה נגרמות סתימות ביוב?

למעשה ישנו מספר רב של גורמים לסתימות ביוב. נחלק את הגורמים למספר קבוצות עיקריות:

  • הגורם הסביבתי – סתימות ביוב רבות נוצרות כתוצאה מתהליכים סביבתיים וטבעיים :
  • חדירות שורשי צמחיה ועצים לקווי הביוב -תופעה זו נפוצה ביותר, במקרה הטוב השורשים יגרמו לסתימת ביוב, במקרים קשים יותר הלחץ העצום שיוצרים השורשים על קווי הביוב עשוי לגרום לשברים ואף לקריסת קווי הביוב.
  • הצטברות בוצה במערכת הביוב – לעיתים קרובות בוצה מצטברת במערכת הביוב כתוצאה משיטפונות וסחף קרקע, הבוצה פוגעת בזרימת הנוזלים בקווי הביוב מתקשה וגורמת לסתימות ביוב חמורות.
  • שינויי טמפרטורה– בהתאם לחוקי הפיזיקה, כאשר גוף מתחמם, החלקיקים מתגברים במעט על כוח המשיכה ומתרחקים מעט ולכן נפח החומר מתרחב, לחלופין כאשר חומר מתקרר החלקיקים מתקרבים והחומר מתכווץ. תופעה זו נקראת התפשטות תרמית. בהתאם לכך כאשר חלים שינויי טמפרטורה קיצוניים נפח קווי הביוב משתנה וקווי הביוב נשברים וסדקים.
  • תזוזות קרקע – בארץ ישראל קיימות רעידות אדמה לא מעטות, וזאת עקב מיקומה על אזור המכונה השבר הסופי אפריקני. רעידות אדמה אינן בהכרח רעידות חזקות והרות אסון אלא אף רעידות חלשות יחסית וכמעט בלתי מורגשות. רעידות אלו גורמות לחץ עצום על צנרת הביוב באדמה אשר כתוצאה מימונה מערכת הביוב ניזוקה בצורה הרסנית, רעידות שכאלו יכולות להתרחש עקב גורמים נוספים כדוגמת מיקום קווי ביוב תחת כבישים סואנים וכן הלאה.
  • שימוש לא אחראי בצנרת הביוב – זהו הגורם הנפוץ ביותר לסתימות ביוב. שימוש לא אחראי במערכת הביוב הכולל בין השאר:
  • פסולת, מוצרי היגיינה ומגבונים – אם רק הייתם יודעים כמה נזקים נגרמים עקב מוצרי היגיינה ומגבונים לא מתכלים, יתכן והייתם מצמצמים משמעותית את השימוש בהם. המגבונים ומוצרי ההיגיינה מוצאים את דרכם למערכת הביוב בעיקר עקב השלכתם לאסלה וגורמים לצרות רבות ומגוונות החל מסתימות ביוב ועד תקלות במכוני השפכים… שלא נדבר על הזיהום הסביבתי החמור והפגיעה בבעלי החיים. רבים משליכים את הפסולת הזו לאסלה מחוסר מודעות, אחרים עקב עצלות. פעולה פשוטה של השלכת פסולת זו לפח תחסוך את כל הנזקים הכבדים או לפחות תצמצמם אותם משמעותית.
  • פסולת ושומני מטבח – שומני המטבח אשר חודרים לצנרת הביוב דרך פתחי הניקוז של הכיור מצטברים סביב דפנות קווי הביוב ומצרים אותן בתהליך איטי אך עקבי, כמו כן שאריות המזון שחודרות למערכת הביוב מצטברות אף הן וגורמות לסתימות ביוב רבות.
    זו בדיוק הסיבה לכך שהמחוקק מחייב התקנת מפריד שומנים במקומות אשר משתמשים בכמויות גדולות של שומן, תפקיד מפריד השומנים לאגור את השומנים בנפרד ממערכת הביוב ובכך למנוע נזק כבד למערכות הביוב. בין העסקים אותם מחייב החוק בהתקנת מפריד שומנים ניתן למצוא: בתי מלון, מפעלי מזון, תחנות דלק, מסעדות, אולמות וגני אירועים, מפעלי תרופות וכן הלאה.
  • עייפות החומר – הבלאי טבעי עקב התיישנות החומר לא פוסח על קווי הביוב ונותן את אותותיו, ככל שהצנרת מזדקנת כך צצות יותר ויותר בעיות במערכות הביוב כדוגמת קריסות ושברים בקוו הביוב. מאחר וקווי הביוב קבורים עמוק באדמה ורחוקים מהעין, במקרים רבים קווי הביוב מתוחזקים בשיטת אחזקת-שבר כלומר רק כאשר קיימת תקלה מבוצעות פעולות אחזקה.
  • תכנון לקוי של צנרת הביוב, הרכבה והתקנה שלא בהתאם לתקנים – שימוש בחומרים ומחברים לא תיקניים, התקנה ע"י גורמים שאינם מוסמכים ומקצועיים, צנרת ביוב בקטרים קטנים מדי, בטון אשר חדר למערכת הביוב תוך כדי תהליך הבנייה וכו. כל אלו עשויים לגרום לסתימות ביוב טורדניות ועיקשות.

מי פותח סתימות ביוב?

סתימת ביוב קלה מאוד שנגרמה כתוצאה ממעט פסולת אשר הצטברה בצנרת הביוב ניתן לפתוח בעצמכם. כיצד? ע"י שימוש בפומפות ובחומרים המבוססים על חומצות אשר יפוררו את הפסולת שגרמה לסתימה.

עבור סתימה קשה יותר יש להזמין גורם מקצועי אשר ביכולתו לתת את המענה הטוב ביותר כך שסתימת הביוב לא תחזור בקרוב.. הכתובת לפתיחת סתימות ביוב היא הביובית.

פתיחת סתימות ביוב
מהי ביובית? מהם תפקידיה?

סביר להניח שכבר נתקלתם בביובית לא מעט פעמים… הביובית היא כינוי לציוד שמטרתו לפתור תקלות ולתת שירותי אחזקה למערכות הביוב והניקוז. זהו אחד מכלי העבודה החשובים ביותר בתחום הביוב.

הביובית בד"כ מותקנת על גבי משאית עקב המשקל הרב והנפח הגדול של מערכות הביוביות,
עם זאת, קיימות ביובית אשר מותקנות על כלי רכב שונים כדוגמת ביוביות נמוכות לחניונים. ביוביות אלו מותקנות בד"כ על גבי רכבים מסחריים או טנדרים אשר נחשבים לבעלי נגישות גבוהה ולכן ביכולתם לתת מענה בקלות לבעיות ביוב בחניונים נמוכים וברחובות צרים. מטבע הדברים ככל שמערכות הביובית גדולות ורבות יותר כך יש צורך בכלי רכב גדול ומאסיבי יותר לשאת אותן.

כיצד פועלת הביובית?

הביובית מצויידת במגוון רחב של מערכות כך שתוכל לתת מענה לכל צורך שיצוץ בשטח.
המערכות העיקריות של הביובית הן:

  • יחידת לחץ– יחידה זו כוללת מיכל מים נקיים, צינור מים בלחץ שבקצהו מותקנת דיזה ומשאבת לחץ. באמצעות לחץ המים העצום שמפיקה יחידה זו, צוות הביובית משחרר ומפורר את הפסולת הגורמת לסתימת הביוב, שוטף את צנרת הביוב, ואף חותך שורשים בביוב.
  • יחידת שאיבה– יחידה זו כוללת מיכל לאגירת החומרים שנשאבו, צינורות שאיבה ומשאבת ואקום עוצמתית. באמצעות יכולת השאיבה של הביובית צוות הביובית שואב את הפסולת אשר גורמת לסתימת הביוב, וכן מבצע מגוון שירותים ופעולות כדוגמת: שאיבת הצפות, שאיבת מפרידי שומנים, שאיבת מים, שאיבת ביוב וכן הלאה.

מדוע חשוב לשחרר את סתימת הביוב מהר ככל הניתן?

אומנם כולנו מכירים את הביטוי החיפזון מן השטן, אך בכל הקשור לתקלות ביוב אמנם אין צורך לפעול בחיפזון מתוך בהלה ופאניקה, אך בהחלט אין למשוך את הזמן ולהשתהות. חשיבות זמן התגובה היא קריטית ובעלת השלכות הן מבחינת מניעת זיהום סביבתי ובריאותי והן מבחינת מניעת התפתחות והחמרת נזקים נלווים למבנה ולרכוש.

האם ניתן למנוע סתימות ביוב?

התשובה לשאלה זו תלויה בסיבה לסתימת הביוב.

סתימות ביוב אשר נגרמות עקב בלאי צנרת או צנרת לא תיקנית ניתן למנוע ע"י החלפת וחידוש הצנרת. סתימות ביוב שנגרמו כתוצאה מתופעות טבע כדוגמת סחף קרקע כמובן שלא ניתן למנוע.

סתימות ביוב שנגרמות כתוצאה מהרגלים מגונים כדוגמת השלכת פסולת באסלה ולא במקום המיועד לה שהוא פח האשפה, ניתן למנוע ע"י שינוי ההרגלים. כנ"ל לגבי סתימות ביוב אשר נגרמות כתוצאה משומני מטבח ופסולת מזון, ניקוי סירים וריקון השומן המטבח לתוך פח האשפה יפחיתו את הסיכון לסתימות, ובמקרים בהם נעשה שימוש בכמויות גדולות של שומני מטבח אף מומלץ להתקין מפריד שומנים. סתימות ביוב אשר נגרמות כתוצאה משורשים בביוב ניתן להפחית ולמנוע ע"י טיפול מונע התפתחות שורשים וכן ע"י אחזקה מונעת הכוללת שטיפת קווי ביוב תקופתית.

מה מומלץ לעשות אם נוצרה סתימת ביוב?

ראשית אין כל סיבה להילחץ, אמנם סתימת ביוב איננה תקלה סימפטית או נעימה, אך חשוב לשמור על קור רוח ולפעול בצורה שקולה.
זיכרו, צוות ביובית מיומן ומנוסה יתגבר על כל תקלת ביוב בקלות ויחזיר את המצב לקדמות בהקדם, אחרי הכל זו לא הפעם הראשונה שהוא עושה זאת… זו מומחיותו ומקור פרנסתו.
בבחירת הביובית מומלץ להיעזר ברשת האינטרנט, חיפוש פשוט יחסוך לכם ויכוחים עם בעלי מקצוע רשלניים וחאפרים אשר נפוצים בתחום זה כמו בכל תחום אחר.
חפשו ביובית בעלת המלצות אובייקטיביות רבות ככל הניתן. כמו כן, הקפידו לבחור ביובית מאזור מגורכם הקרוב כך תקבלו מחיר אטרקטיבי ושירות מיידי.

פתיחת סתימה בביוב בעזרת ביובית

פתיחת סתימה בביוב בעזרת ביובית

כמה עולה פתיחת סתימת ביוב?

עלות שרותי פתיחת סתימת ביוב מתחילה בכ-500 ₪.

המחיר המדויק משתנה בהתאם למורכבות העבודה הנדרשת לשחרור הסתימה ולפרמטרים כדוגמת שעת התקלה, מידת הנגישות לצוות הביובית, הגורמים לסתימה וכן הלאה.

אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר עבור פתיחת סתימות ביוב או כל נושא אחר, אנו מתחייבים למחיר הזול ביותר!