אחת ההתלבטויות הנפוצות ביותר כאשר קיימת תקלת ביוב היא את מי להזמין – ביובית או אינסטלטור?
במאמר הבא ננסה לעשות לכם מעט סדר בדברים.

ראשית, מהי ביובית?

ביובית היא בעצם ציוד שמטרתו לתת מענה לכל תקלת ביוב אפשרית, וכן לביצוע עבודות אחזקה ותשתיות בתחומי הביוב והניקוז.
לביובית 2 מכלולים עיקריים המשמשים את צוות הביובית למרבית העבודות:

  1. מכלול שאיבה/יניקה – מכלול זה כולל מיכל אגירה בו יאוחסן החומר הנשאב, משאבת יניקת וואקום עוצמתית וצינורות שאיבה. מכלול זה משמש בין השאר ל: שאיבת ביוב, שאיבת הצפות, שאיבת מים, שאיבת מפריד שומנים, שאיבת בורות ספיגה ועוד.
  2. מכלול לחץ גבוה – מכלול זה כולל מיכל מים נקיים, משאבת לחץ, וצינור לחץ שבקצהו מותקנת דיזה המווסתת את לחץ המים. בעזרת מכלול זה צוות הביובית מבצע עבודות רבות ומגוונות כדוגמת: פתיחת סתימות ביוב, שטיפת קווי ביוב, שטיפת מרזבים, שטיפת קווי ניקוז, חיתוך שורשים בביוב ועוד.

שאיבת הצפהאך כמובן שכאן לא נגמרת רשימת הכלים בה מצוידת הביובית. הביובית נושאת עימה כלי עבודה וחפירה כדוגמת אתי חפירה, מקדחות ומברגות, ציוד צילום מתקדם, רובוטים לעבודות ביוב כדוגמת ניסור בטון וחיתוך שורשים בביוב, משאבות ביוב ניידות והרשימה עוד ארוכה.

עקב המשקל הרב של הציוד אותו נושאת הביובית בד"כ היא תותקן על גבי משאית אשר מורשית ומסוגלת להתמודד ולשאת משקלים גבוהים. עם זאת, קיימות ביוביות אשר מותקנות על גבי נגררים וטנדרים ולפיכך מסוגלות לתת מענה במקומות אליהם לביובית גדולה אין גישה. הביובית הנמוכה שימושית בעיקר לחניונים ולכן היא נפוצה בעיקר באזור המרכז בו קיימים חניונים רבים.

כמו שאתם מבינים בין השורות, הביובית מיועדת לעבודות ביוב ומסוגלת לתת מענה לכל צורך בתחומי הביוב והניקוז. צוותי הביובית מיומנים ומנוסים ויתנו לכם מענה איכותי ומקצועי.
כל מענה אחר יהווה פתרון חלקי בלבד ואף עשוי לגרום לכם נזקים יותר מאשר להפיק לכם תועלת.

הזמנת אינטסלטור לתיקון בעיה בביוב מקבילה להזמנת שיפוצניק לבניין מגדל מגורים. לאינסטלטור אין את הכלים והיכולת להציע לכם את הפתרון המתאים והיעיל ביותר. יתרה מזו, אם בעל המקצוע איננו הגון הוא אף עשוי לבצע תיקון חלקי ורשלני מאחר והוא כבר במקום ולכן ישאף לא לצאת בידיים ריקות. חשוב להבין שעבודות ביוב אמנם נשמעות פשוטות אך הן דורשות ציוד מתקדם ומיומנות גבוהה.
מצבים לדוגמה בהם בעל מקצוע עשוי לתת פתרון חלקי בלבד:

אם לדוגמה הזמנתם אינסטלטור לצילום קו ביוב ומתברר שהגורם לסתימת הביוב הוא שורשי צמחיה אשר התפשטו במערכת הביוב. במרבית המקרים לאינסטלטור אין את היכולת לבצע חיתוך יסודי של השורשים ולשטוף את הקו היטב כך שלא ישאר זכר לשורשים, כך שלמעשה אתם עשויים להזדקק לשירותי בעל מקצוע נוסף לשם חיתוך השורשים.

אם הזמנתם אינסטלטור לפתיחת סתימת ביוב קשה, דעו שלא ניתן לפתוח אותה באמצעים מיושנים כדוגמת מוטות ברזל. יתרה מזו, שימוש באמצעים שכאלו עשוי לפגום בצנרת הביוב ותיקון המפגע עלול לעלות לכם עשרות מונים לעומת סתימת הביוב המקורית. לשם פתיחת סתימת ביוב יש להשתמש באמצעים מתקדמים כדוגמת לחץ מים גבוה. באמצעות לחץ המים שתפעיל הביובית לא רק שסתימת הביוב תשתחרר אלא אף קו הביוב יתנקה מפסולת ושאריות שומנים אשר נדבקו לדפנות הצנרת והצרו אותה.

נניח שהזמנתם אינסטלטור לפתיחת סתימת ביוב ומתברר שמערכת הביוב מלאה פסולת רבה כדוגמת מגבונים ומוצרי הגיינה. פתיחת הסתימה ללא שאיבת הפסולת תהווה פתרון זמני בלבד הרי הפסולת הרבה שנותרה במערכת הביוב תגרום במהירות לסתימת ביוב נוספת. בשורה התחתונה לאינסטלטור אין את היכולת לספק את המענה המתאים כאשר קיים צורך לבצע שאיבת פסולת ממערכת הביוב.

עבודות ביוב

בכל המקרים האלו וברבים נוספים, ביובית תוכל לספק לכם פתרון מלא ואפקטיבי תחת כתובת אחת. מנגד, הזמנת אינסטלטור עשויה להצריך הזמנת בעלי מקצוע נוספים, או במילים אחרות תתבטא בעלויות כספיות מיותרות, התרוצצות בין בעלי מקצוע אשר יגלגלו אחריות האחד לשני ואובדן זמן יקר.

לסיכום, החכם עיניו בראשו, לכל תקלת ביוב הזמינו ביובית!
כך תקבלו את השירות המקצועי והיעיל ביותר ותוכלו לישון בראש שקט ללא דאגות מיותרות.

לקבלת הצעת מחיר ללא כל התחייבות מצדכם התקשרו כעת המרכז לביוביות ושאיבות: 072-3922-933