החורף עומד בפתח? השעון מתקתק ואוטוטו הגשמים יחלו לרדת?
זה הזמן לנקות את המרזבים כך שיעשו את תפקידם נאמנה בניקוז המים.
זכרו, כשל במערכת המרזבים עשוי להסתיים בהצפת מים, כך שבהחלט אין להקל ראש בכך!
אל תעמדו ללא מעש, אמנם אין צורך להפשיל שרוולים ולהתחיל במלאכה, אבל בהחלט מומלץ לכל הפחות להרים טלפון לבעל מקצוע שיעשה את העבודה.

ישנם לא מעט דברים שמומלץ לבצע לפני החורף, כדוגמת בדיקת תקינות הרכב, בדיקת איטום הגג ואף חיסון לשפעת 😊
אנו התכנסנו כאן לדון בחשיבות ניקוי המרזבים לקראות החורף. לפני שנצלול לנושא חשוב לנו לספר לכם שהמרזבים הינם רכיב חשוב ביותר במערכת הניקוז. לפיכך תקינות המרזבים חשובה עד מאוד לשם ניקוז נוזלים ומים, ובמילים אחרות תקינות המרזב תעשה את ההבדל בין גג יבש לבין גג מוצף חלילה.

ניקוי מרזבים לקראת החורף

על מה יש להקפיד בעת ביצוע ניקוי מרזבים?

אנו רואים לנכון להדגיש שבביצוע ניקוי מרזבים חשוב למאוד להקפיד על 2 הנקודות הבאות:

  1. בטיחות – בטיחות, בטיחות, בטיחות. אין יותר מדי מה להוסיף בנושא, פשוט הקפידו על עבודה בטוחה ללא שום סיכון. עבודת ניקוי מרזבים כוללת גורמי סיכון רבים, ובראשם עבודה בגובה.
    את העבודה ניתן לבצע רק אם בעל המקצוע עבר הכשרה מתאימה, בבעלותו תעודה תקפה לעבודה בגובה וכמובן הציוד הנדרש כדוגמת קסדה ורתמות בטיחות.
    תאונת עבודה איננה דבר פשוט, ובהחלט חובה עלינו לעשות כל מה שנדרש על מנת למנוע אותה.
  2. עבודה יסודית – חצי עבודה לא תתרום יותר מדי, אם מבצעים ניקוי מרזבים יש לבצע את העבודה ביסודיות כך שהמרזב יוכל לתפקד כנדרש.
    נכון, לכם הלקוחות יהיה קשה לוודא שהעבודה מבוצעת בצורה יסודית, ולכן אנו ממליצים לבחור בעל מקצוע מנוסה, יסודי וקפדן. כזה שיבצע את העבודה על הצד הטוב ביותר.

כיצד מבצעים ניקוי מרזב?

עבודת ניקוי מרזבים מבוצעת באמצעות לחץ מים גבוה שמופק ע"י ביובית. לחץ המים מסלק את הלכלוכים שהצטברו במרזב כדוגמת: אבק, חולות, אבנים, שקיות פלסטיק, ענפים ועלים.
את המרזבים מומלץ לשטוף מלמעלה למטה, על אף המורכבות הכרוכה בכך. עקב הצורך בהעלאת צינור הלחץ של ביובית לגג המבנה.
במרבית המקרים שטיפת המרזב מלמטה למעלה, תספק תוצאה פחות משביעת רצון.
שטיפת מרזבים בלחץ מים תבטיח מרזב נקי, שיוכל למלא בהצלחה את תפקידו לניקוז מים.

כיצד נדע את מי להזמין לניקוי מרזבים?

מקודם הזכרנו שעבודת שטיפת מרזבים צריכה להתבצע ע"י בעל מקצוע מיומן ומקצועי, וכאן נרחיב כיצד נדע לבחור את בעל המקצוע הנכון.

  1. מוניטין והמלצות – הקפידו לבחור בעל מקצוע עם המלצות חיובית. נביא בפניכם 2 דגשים שלדעתנו מומלץ להפקיד עליהם בקריאת ובחינת המלצות:
    • העדיפו המלצות ממכרים על פני גורמים שאינם מכירים (יתכן שמדובר בשיווק עצמי).
    • השתדלו להתעלם מחוות דעת כלליות, כדוגמת בעל מקצוע חמוד.
    על אילו חוות דעת כן להתמקד? חוות דעת מקצועיות, כדוגמת ניקה את המרזב באמצעות ביובית מתקדמת, עשה עבודה נפלאה ופתח את הסתימה במרזב.
  2. ציוד מתאים – חשוב לוודא מול בעל המקצוע עם איזה ציוד הוא מתכנן להגיע אליכם – ציוד מקצועי ומתקדם שמתאים לאופי עבודה? מצוין. אתם מקבלים תשובות מתחמקות או ציוד חובבני? המשיכו לבעל המקצוע הבא.
  3. תעודות הכשרה וביטוחים – רצוי לוודא עם בעל המקצוע בטרם הגעתו לשטח, האם ברשותו תעודות מתאימות כדוגמת עבודה בגובה ועבודה בחלל מוקף. כמו כן, מאחר ומדובר בעבודה בדרגת סיכון גבוהה במיוחד, נמליץ לוודא שלבעל המקצוע ביטוחים מתאימים בתוקף.

ניקוי מרזבים – אל תעשה זאת בעצמך

ישנן מטלות רבות שבהחלט מומלץ לעשות בעצמנו במידה ויש לנו את הזמן הפנוי, החל מניקוי חלונות, דרך בישול אוכל ביתי ועד לשטיפת הרכב.
אך בכל הקשור לניקוי מרזבים… מדובר בסיפור אחר לחלוטין. בהחלט לא מומלץ לשחק משחקים, ולנסות לנקות את המרזבים בעצמכם. ניקוי מרזבים דורש מיומנות רבה, ציוד מתקדם והכשרות נרחבות. אל תסכנו את חייכם וחיי היקרים אליכם, השאירו את עבודת ניקוי המרזב לבעל מקצוע מוסמך.

כמה יעלה לבצע ניקוי מרזבים?

עלות ניקוי מרזבים או למעשה שטיפת מרזבים בלחץ מים גבוה ע"י ביובית, מתחילה בכ-500 ₪ ועשויה להגיע לעשרות אלפי שקלים. על מנת שתקבלו אומדן סדרי גודל, נאמר שעלות ממוצעת לניקוי מרזב בודד עומדת על כ-950 ₪.

עלות העבודה תלויה בגורמים כדוגמת קוטר המרזב, מספר המרזבים, אורך המרזב, האם מדובר במרזב סמוי, כמות הלכלוך במרזב, נוחות הגישה למרזב, האם מדובר במבנה מסוכן כדוגמת גג משופע או גג רעפים וכן הלאה. כמובן שקיימים גורמים נוספים המשפיעים על מחיר השירות כדוגמת מועד הזמנת העבודה, האם מדובר בלקוח חוזר וכן הלאה.
אגב, אם אתם סקרנים לגבי מחירים נוספים של שירותי ביובית, לחצו למעבר למחירון ביובית.