את העובדה שהביובית פותחת סתימות באמצעות מכלול אשר מפיק לחץ מים עוצמתי אתם בוודאי יודעים, אך מה עוד ניתן לבצע בעזרת לחץ המים? מתי צוות הביובית משתמש ביכולת זו? למעשה התשובה ככל הנראה תפתיע אתכם.

תדירות השימוש שצוות הביובית עושה במערכת זו גבוהה מאוד, כאשר השימוש בלחץ המים נעשה בין השאר עבור:

  • שחרור סתימות ביוב
    סתימת ביוב עשויה להגרם כתוצאה מפסולת מגבונים, שומנים, חול ואבנים שחדרו למערכת הביוב ועוד, המשותף לכל הסתימות הוא ששחרורן מתבצע ע"י לחץ המים הגבוה של הביובית.
  • ניקוי קווי ביוב
    קו הביוב מלוכלך? סתימת הביוב חוזרת לעיתים קרובות מדי? ביצוע שטיפת קו ביוב בלחץ מים גבוה יבטיח את ניקיון הקו, ויסב לכם שקט נפשי.
  • ניקוי מרזבים וקווי ניקוז
    המרזבים נועדו לנקז נוזלים בגג המבנה ומדפנותיו אל מחוצה לו. פסולת ולכלוך במרזב כדוגמת אבק, חולות, שקיות פלסטיקה וכן הלאה, עשויה לפגוע בזרימת הנוזלים ואף לגרום להצפת המבנה. המרזבים עשויים להיות מפותלים ומסועפים, ארוכים ובלתי נגישים. אם כך כיצד ננקה אותם? כן, ניחשתם נכון, ע"י לחץ המים הגבוה של הביובית.
  • ניקוי תשתיות ומבנים
    בעזרת לחץ המים ניתן לשטוף כבישים ומדרכות, ספסלים ועוד.
  • ניקוי כלים הנדסיים כבדים
    כלי עבודה וצמ"ה כדוגמת מחפרונים, מכונות קידוח וטרקטורים מתכסים באבק ולכלוך עקב סביבת העבודה באתרי הבנייה. אחת לתקופה, מבוצע ניקיון יסודי של מכשירים אלו, כאשר הביובית מהווה פתרון מצוין בזכות ניידותה ועוצמת לחץ המים שביכולתה להפעיל.
  • אשפרת בטון
    יציקת בטון מבוססת על צמנט. הצמנט מתקשה (התהליך מכונה הידרציה) לאחר ערבובו עם מים, ולכן במהלך ולאחר ביצוע יציקת בטון יש להתיז מים על היציקה. לביובית יתרון אדיר על פני כל אופציה אחרת במקרה זה, הרי ברוב המקרים לא תהיה גישה נוחה לכל יציקת הבטון, ולפיכך יכולת לחץ המים העוצמתי מהווה יתרון גדול בהשוואה לאופציות אחרות.

שטיפה בלחץ מים גבוה

מה כולל מכלול לחץ המים של הביובית?

הביובית מצוידת במיכל מים (בגדלים משתנים) אשר מזין את משאבת לחץ המים של הביובית. המים עוברים דרך צנרת לחץ ופורצים החוצה דרך דיזה אשר מותקנת בקצה צינור הלחץ. תפקיד הדיזה לווסת את לחץ המים, ולכן קיימות דיזות שונות למגוון שימושים: דיזה לחיתוך שורשים בביוב, דיזה לשטיפת קווי ביוב, דיזה לפתיחת סתימות ביוב ועוד. עוצמת לחץ המים של הביובית תלויה באיכות הציוד, כאשר בראש ובראשונה קיימת חשיבות רבה לאיכות ותקינות משאבת הלחץ.

עם זאת, חשוב לבחור בצוות מקצועי עבור מתן שירותי ביובית, כאשר קיימות מספר סיבות לכך וביניהן הסיכוי לעבודה לא מקצועית אשר תתבטא בחזרת הסתימה לאחר זמן קצר, וכן הסיכון לעבודה רשלנית אשר עשויה להתבטא בנזק לצנרת ולמערכת הביוב.

עד כאן בנושא נפלאות לחץ המים הגבוה של הביובית.
רוצים ללמוד עוד על עולם הביוביות? אתם מוזמנים להיכנס גם למאמרים הבאים, אנו בטוחים שגם הם יחדשו לכם דבר או שניים.