לא מצליחים לאתר את שוחת הביוב? סובלים מסתימת ביוב בשוחה סמויה? כנראה שגם אתם זקוקים לשירותי איתור ומיפוי תשתית ביוב!

אתם יכולים להיות רגועים, הגעתם לחברה הנכונה, אנו במרכז לביוביות ושאיבות בעלי ניסיון רב בענף הביוביות והשאיבות ובפרט באיתור שוחות ביוב סמויות ומיפוי צנרת ביוב.

צפו כיצד הצוות שלנו איתר שוחה סמויה במפעל:

 

איתור שוחת ביוב סמויהבמקרים רבים עולה הצורך לאתר שוחות ביוב סמויות, ואף למפות מערכות ביוב שלמות או מקטעים ממערכת הביוב. שוחות הביוב עשויות להסתתר תחת כביש סלול, מדרכה, אספלט, דק, דשא סינטטי או כל כיסוי אחר שעולה בדימיונכם. לכאורה, במצב התקין שוחת הביוב צריכה להיות גלויה ונגישה, אך לצערנו הרב לעיתים השוחה מכוסה עקב חוסר ידע או לכלוך שהצטבר מעל השוחה. במקרים החמורים יותרת השוחה מכוסה כתוצאה מרשלנות פושעת. אם קיים סימון למיקום שוחת הביוב, ניחא, בעת הצורך ניתן לאתר אותה בנקל.

אך מה נעשה כאשר לא קיים סימון לשוחת הביוב? ניתן לאתר שוחת ביוב סמויה? ואם כן כיצד מתבצע האיתור? על שאלות אלו ורבות נוספות נענה במסגרת מאמר זה.

דרכי איתור שוחות ביוב ותוואי צנרת

שני הפרמטרים העיקריים שישפיעו על סיכויי הצלחת האיתור הם מיומנות בעל המקצוע והציוד בו הוא משתמש. לפיכך לא מומלץ להתפשר על פרמטרים אלה, ואף מומלץ לברר לגביהם טרם הזמנת בעל המקצוע.

הדרכים העיקריות לביצוע האיתור הן:

  1. שימוש במפות ושרטוטים הנדסיים – אם קיימים שרטוטים הנדסיים של תשתית הביוב, אזי ניתן להעריך בסבירות גבוהה שהאיתור יהיה ממוקד ויעיל. בעל המקצוע ידע להיכן לגשת בקלות ללא מקום רב לטעויות.
  2. הגיון בריא וניסיון מקצועי – מערכות הביוב נבנות על פי הגיון מקצועי, בדיוק בהתאם לפתגם הידוע "אין חכם כבעל ניסיון". בעל המקצוע יעשה שימוש בניסיון שלו, על מנת להבין היכן עוברים קווי הביוב והיכן ממוקמות שוחות הביוב.
  3. מצלמות סיב אופטי – מצלמות סיב אופטי מהוות מכשיר אבחון נפוץ למדי עבור תחום מערכות הביוב. המצלמה תשדר בכל רגע נתון נתוני מרחק ותמונה ויזואלית איכותית לבעל המקצוע. השימוש בתיעוד זה יהווה כלי חשוב עד מאוד באיתור שוחת ביוב סמויה או תוואי צנרת.
  4. רובוטים לצנרת ביוב – לדעת רבים רובוטים לצנרת הביוב מהווים את המילה האחרונה בתחום תיקון ואחזקת מערכות ביוב. הרובוטים מצוידים במיטב הטכנולוגיה כדוגמת סנסורים משוכללים, רכיבי GPS מתקדמים, מצלמות אמינות ועוד. לרובוטים יכולות רבות שהן לאף כלי אחר כדוגמת יכולת ניידות מרשימה בתוך קווי הביוב, יכולות ניסור בטון וסילוק עצמים מקווי ביוב, יכולת תיקון מעיכות בקווי ביוב וכן הלאה.
    שוחות ביוב סמויותלעניינו, ניתן להשתמש ביכולות המיקום והניידות של הרובוט לשם מיפוי מערכת הביוב ואף לשם איתור השוחה הסמויה. כל שעלינו לעשות הוא להכניס את הרובוט למערכת הביוב, ולנווט אותו בתוך קווי הביוב. הרובוט לביוב יספק לנו תשדורת בזמן אמת, אשר כוללת פרטים טכניים רבים כגון נתוני מיקום, זווית, עומק וכמובן תמונה ברורה של מערכת הביוב.
    הרובוט מעניק לנו יכולת מתקדמת לחשיפת תשתיות תת-קרקעיות ללא הרס, ובפרט חשיפת שוחות ביוב סמויות ללא הרס מיותר.
    אנו רואים לנכון להדגיש ולציין שאין די בציוד חדיש ומקצועי לשם איתור יעיל ומדויק של שוחת הביוב, קיימת חשיבות מכרעת לניסיון בעל המקצוע.
    איתור שיבוצע ע"י בעל מקצוע שאיננו מנוסה דיו עשוי להוביל לבזבוז זמן יקר, הוצאות כספיות בלתי מבוטלות, ואף להרס תשתיות מיותר (לדוגמה שבירת משטח וחפירה במיקום שגוי).

אז מה עושים אם יש צורך לאתר שוחת ביוב סמויה או כל תשתית ביוב אחרת? פשוט מתקשרים למומחים של המרכז לביוביות ושאיבות ומקבלים את השירות המקצועי ביותר!

רוצים לייעל את תהליך איתור שוחת ביוב סמויה?

אם ברצונכם לייעל את תהליך איתור שוחת הביוב, אנו ממליצים על נקיטת מספר צעדים פשוטים שבהחלט יכולים להקל על תהליך האיתור:

  • השתדלו להשיג שרטוטים הנדסיים.
  • במידת האפשר צרו קשר עם מתקין תשתית הביוב ונסו לקבל מידע מועיל.
  • הקלו על בעל המקצוע באמצעות הנגשת המקום לעבודה נוחה – פנו חפצים, רכבים מאזור העבודה ועוד.

אנו מקווים שהמאמר היה מעניין ומלמד, אם למדתם דבר חדש או שניים עשינו את שלנו.

אתם בהחלט מוזמנים לפנות אלינו למתן הערות או הערות וכמובן לקבלת ייעוץ מקצועי בנושא איתור שוחות ביוב או כל נושא אחר בתחום עיסוקנו.