אם הגעתם לכאן, כנראה שאתם צריכים שירותי ביובית. אך באיזו ביובית לבחור? מה חשוב לברר טרם הזמנת שירותי הביובית? כיצד נבחר נכון ונימנע מבחירה שגויה? הישארו איתנו וקראו את המאמר הבא, ואנו בטוחים שתחכימו ותדעו לעשות את הבחירה הנכונה.

בחרנו למקד את המאמר ל-10 המלצות עיקריות, כך שיהיו לכם את כל הכלים שיובילו אתכם להחלטה הנכונה, אך גם לא תלכו לאיבוד מרוב המלצות.
אגב, המלצות אלו תקפות לא רק לבחירת בעל מקצוע לשירותי ביובית, אלא למגוון תחומים נוספים.

  1. אזורי שירות – מזמינים שירות ביובית? תוודאו שחברה זו נותנת שירותים באזור מגורכם. חברה שמגיעה ממרחק עשויה לגבות מכם מחיר מנופח ללא הצדקה, אשר יגלם בתוכו הוצאות דלק וזמן נסיעה.
  2. הזמנתם ביובית? תבהירו שאתם מצפים לקבל ביובית – אנו מבינים שאין לכם מושג מה אנו רוצים, הרי לכאורה ברור שאם הזמנתם ביובית אז תקבלו ביובית. אז זהו ש…ממש לא.
    לצערנו בשנים האחרונות הולכים ומתרבים בעלי מקצוע כדוגמת אינסטלטורים ושיפוצניקים שמתחזים לביוביות. אין להם את הציוד המתאים או את ההכשרה הנדרשת, אך כל זאת לא מונע מהם להציג עצמם כביובית. כמובן שכל התעסקות שלהם עם מערכת הביוב עשויה לגרום לכם נזק מיותר ומפח נפש עצום.
  3. ציוד – בהמשך לסעיף הקודם, לציוד השפעה מכרעת על איכות השירות שתקבלו. חשוב לוודא שלחברת הביוביות שאתם מזמינים יש את כל הציוד הנדרש כך שלא יבצעו תיקונים זמניים ולא מקצועיים עקב מחסור בציוד. רוצים דוגמאות?
    צריכים שירותי ביובית לחניון תת קרקעי? חשוב לוודא שלחברה אשר מולכם יש ביובית לחניונים תת קרקעיים. סובלים משורשים בביוב? חשוב לוודא שלחברה אשר מולכם ציוד לחיתוך שורשים בביוב וציוד לצילום קו ביוב.
  4. מיומנות – אם לצוות הביובית אין את המיומנות המתאימה, לא משנה באיזה ציוד הוא ישתמש, קרוב לוודאי שהתוצאה תהיה עגומה ולא מוצלחת. לכן הקפידו לוודא שמולכם חברה מיומנת, מנוסה ומקצועית.

    ביוביות

  5. חוות דעת והמלצות – טרם הזמנת בעל המקצוע, הקדישו כמה דקות לקריאת המלצות ברשת האינטרנט. השתדלו להתמקד בהמלצות קונקרטיות וענייניות, ולא בחוות דעת אשר מתמקדות בנושאים צדדיים וטפלים. מידע ענייני עשוי לכלול מידע בגין רמת המחירים, איכות השירות, רמת המקצועיות, תביעות משפטיות, עמידה בלוחות זמנים, אמינות ועוד. היו בטוחים שהמידע והחוויות של לקוחות קודמים, יעניק לכם תמונה משקפת בגין רמת השירות והמקצועיות של בעל המקצוע שלפניכם.
  6. חשבונית – נכון להיום החובה החוקית על הפקת חשבונית בגין עסקה חלה על העוסק ולא מקבל השירות. עם זאת, ישנם מספר יתרונות בקבלת חשבונית מס:החשבונית מהווה תיעוד לביצוע העבודה, כך שתוכל לשמש אתכם בעתיד במידת הצורך כראיה.
    הפקת חשבונית מס על ידי בעל המקצוע תזכה את תקציב המדינה בהכנסה נוספת עקב תשלום מיסים כדוגמת מע"מ, מס הכנסה וביטוח לאומי. אז נכון מדובר בסכום יחסית זעום, אך גם אתם והיקרים לכם תהנו ממנו. במידה ואתם עסק ניתן להזדכות על מע"מ התשומות וההוצאות הגלומות בחשבונית.
  7. סל שירותים מלא – תסמכו עלינו לא תרצו להיתקל בביובית שתבצע עבודה חלקית, ותשלח אתכם לתאם בעלי מקצוע נוספים שישלימו את העבודה. לכן, חשוב לוודא שמולכם עומדת חברה מקצועית שמסוגלת לבצע את העבודה בשלמותה, וכך תחסכו התרוצצויות בין בעלי מקצוע שונים אשר ישליכו את האחריות על כל תקלה בין האחד לרעהו.
  8. זמינות הגעה מיידית – כל מי שהזדקק לשירותי ביובית חווה על בשרו עד כמה הצורך לקבלת מענה הינו צורך מיידי שלא סובל דיחוי. תקלה בביוב מזמנת ריחות רעים, זיהום קשה, אורחים בלתי רצויים כדוגמת מקקים וצרות רבות נוספות שנחסוך מכם ולא נתאר אותן כאן.
    לכן, על מנת לצמצם את מפח הנפש ככל הניתן, וודאו מראש מהו זמן ההגעה המשוער של הביובית. זמן ההמתנה לשירות ארוך מדי? נסו למצוא ביובית אחרת בעלת זמינות גבוהה יותר.
  9. אחריות נרחבת – לקבל אחריות על שירותים שהזמנתם זה כמובן בונוס רציני. לפיכך, בררו מול הביובית האם היא מציעה אחריות כלשהי על השירותים אותם היא מבצעת, ומה אחריות זו כוללת.
  10. סקר מחירים – לפני שאתם פותחים את הארנק חשוב לוודא מהו טווח המחירים המקובל עבור השירות הנדרש.
    כמובן שאין שום סיבה לשלם מחיר מנופח ללא פרופורציות, אך אנו רוצים להאיר את עיניכם להיבט נוסף, שעשוי להפתיע אתכם. אנו ממליצים לא למהר ולסגור עם בעל מקצוע שמציע מחיר נמוך מהותית מהטווח הממוצע בשוק. טווח המחירים הממוצע משקף את העלויות לבעלי המקצוע, כך שמחיר נמוך באופן מחשיד צריך להדליק לכם נורות אזהרה. האם בעל המקצוע מתחיל ללא ניסיון? האם מדובר בניסיון להכניס רגל ולנפח עלויות תוך כדי עבודה?

אנו מקווים שהמאמר תרם לידע שלכם, כמו שכולנו יודעים… ידע זה כוח