מאמר זה נועד למי שצריך שירותי ביובית, ויש לו מעט אנרגיות לבצע מספר פעולות פשוטות שעשויות להוזיל את העלויות שיהיה עליו לשלם עבור שירותי הביובית.
נשמע מעניין? מה שבטוח שהבנקאי/ת שלכם בטוח ישמחו לשמוע שנשארתם איתנו וקראתם את המאמר מתחילתו ועד סופו.

כמו כל בעל מקצוע, גם אנו הביוביות מתמחרים את שירותינו על בסיס מגוון פרמטרים, בחרנו להביא לידיעתכם מספר פרמטרים עיקריים בתמחור שירותי הביובית ולייעץ לכם כיצד תוכלו להקל עלינו, בעלי המקצוע, ולהביא להוזלה במחיר אותו תתבקשו לשלם.
אז בואו ונתחיל.

  1. תזמון השירות לשעת עבודה – שעות הפעילות של הביובית הינן בין 07:00-18:00 בימים א'-ה'. בשעות אלו תעריפי הביובית רגילים ללא תוספת מיוחדת, מעבר לשעות הפעילות הרגילות התעריפים עשויים להתייקר. לכן, אם מדובר בתקלה שאפשר לדחות את הטיפול בה, ההמתנה תשתלם לך ותתבטא במחיר מופחת. כמו כן, אם מדובר בשירות אשר ניתן לתזמן מראש, הזמינו אותו לשעת עבודה סבירה.
    רוצים דוגמה? אם אתם מעוניינים בשטיפת קו ביוב לשם מניעת סתימות ביוב, אין צורך להזמין ביובית בשעות חירום, המתינו לשעה נוחה. כמובן שאם יש לכם צורך בשירותים שלא ניתן לדחות כדוגמת פתיחת סתימת ביוב, סעיף זה לא רלוונטי בורכם. אך לא נורא, נותרו עוד 7 טיפים נהדרים להוזלת שירותי ביובית.ניקוי שאיבת ביוב
  2. נגישות נוחה – אחד מהפרמטרים העיקריים אשר משפיעים על תמחור עבודת הביובית הוא הנגישות לצוות הביובית. כלל האצבע הוא שככל שהנגישות גבוהה יותר כך העבודה תבוצע במהירות רבה יותר תוך השקעת פחות אנרגיות ומשאבים. לכן, טרם הגעת צוות הביובית למקום וודאו שהגישה נוחה. אם קיים רכב שחונה על מכסה הביוב, דאגו לפנות את הרכב למקום אחר. אם קיימים חפצים שחוסמים את המעבר, הזיזו אותם כך של יפריעו.
  3. מסירת מידע מפורט לחברת הביובית – התקשרתם להזמין ביובית? התקשרתם לברר מחיר? אל תחסכו בפרטים, כל המרבה הרי זה משובח. חשוב לפרט ככל הניתן כך שצוות הביובית יגיע מוכן לשטח עם כל הציוד המתאים וידע לגשת לבעיה תוך שקלול כל המידע הרלוונטי. מידע זה כולל בין השאר: היסטוריית תקלות, נוחות הגישה, תנאים מיוחדים בשטח – האם מדובר בחניון? אם כן נדרשת ביובית נמוכה לחניונים, האם יש צורך בצינור ארוך במיוחד.
  4. אזור שירות בקרבת עיר מגורכם – הזמנת שירותי ביובית מחברה שאיזור פעילותה הוא בעיר מגוריכם או בסביבה הקרובה תהווה החלטה נבונה. חברה שפעילה באזורכם תוכל להציע מחיר אטרקטיבי משמעותית לעומת ביובית שתגיע ממרחק. כאשר ביובית מתמחרת עבודה מסוימת, אחד הפרמטרים העיקריים שנלקחים בחשבון הוא המרחק אותו הביובית צריכה לעבור על מנת שתגיע למקום העבודה.
    עבור ביובית מדובר בפרמטר קריטי מאחר שמדובר ברכב גדול (בד"כ משאית ביובית), שצורך דלק רב ונסיעתו איטית. לפיכך זמן הנסיעה בא על חשבון זמן עבודה, ומבחינת חברת הביוביות מדבור בהוצאות דלק, בלאי לרכב וזמן עבודה לא מנוצל של צוות הביובית.
    לסיכום, אנו ממליצים להתמקד בחיפוש אחר חברת ביובית באזור מגוריכם, ורק אם לא נותרת ברירה, להרחיק ולחפש חברות מאזור פעילות מרוחק יותר.
  5. הזמנת שירות מקבלן ביובית בעל מוניטין מעולה – כמאמר המשפט הידוע "הזול עולה ביוקר", הזמנת שירות (לווא דווקא שירותי ביובית) מבעל מקצוע חפיפניק ולא מקצועי עשויה לעלות לכם כפליים ואף יותר. שירות לא מקצועי לא רק שלא יפתור את הבעיה הראשונית, אלא אף עשוי לזמן לכם צרות צרורות עקב ריבוי והחמרת נזקים. לכן, לפני שאתם מזמינים בעל מקצוע חובבן או מתחיל, תחשבו על כך לעומק. צנרת הביוב שלכם ראויה לטיפול מקצועי וחבל שתשקיעו משאבים רבים בשיקום נזקים שנגרמו כתוצאה מעבודה חובבנית.
  6. פנייה ישירה לביובית – בישראל כמעט בכל תחום נפוצים המאכערים והמתווכים שמנסים לגזור קופון על שירותי התיווך שלהם. כך בדיוק גם בענף הביוביות, כל שימוש במתווך יגרום להעמסת עלויות על חברת הביוביות שתייקר לכם את המחיר בהתאם. אך מדוע שתשלמו לגורמים נוספים? אם אתם צריכים ביובית פשוט תזמינו את הביובית ישירות, לא דרך האינסטלטור ולא דרך השיפוצניק.

    תיקון צנרות ביוב

    תיקון צנרות ביוב ע"י מומחים

  7. תדירות הזמנת השירותים וערוצי שיווק נוספים – מזמינים שירות ביובית למפעל ומדובר בשירות שנדרש לבצע בתדירות גבוהה? מכירים לקוחות פוטנציאלים נוספים שישמחו להצעה לשירותי ביובית? ספרו זאת לבעל המקצוע שלפניכם. הוא ישמח לקבל את המלצתכם וסביר להניח שגם ילך לקראתכם במחיר שיבקש עבור העבודה שביצע.
  8. סקר מקדים ברשת האינטרנט – מהפכת האינטרנט הביאה למצב שהמידע נגיש וזמין יותר מאי פעם, בלחיצת כפתור תוכלו לקבל מידע אינסופי כמעט בכל נושא שתחפצו. נצלו את יתרונות האינטרנט ובצעו חיפוש פשוט במנוע החיפוש המוביל גוגל, תוך דקות ספורות תחשפו למחירי הביובית, ובזכות הידע הטרי שרכשתם תוכלו להתמקח מול בעל המקצוע.
    אגב, אתם מוזמנים להתרשם ממחירון ביובית שלנו, אשר כולל מידע רב ומקיף על עלויות שירותי הביובית.

לפני שאנו מסיימים, חשוב לנו להעלות נושא מסוים. שירות הביובית נחשב לשירות זול יחסית, אך לצערנו הרב בשנים האחרונות פונים אלינו יותר ויותר לקוחות להתעניין לגבי הוגנות המחיר המופקע אותו נאלצו לשלם לדרישת בעל מקצוע כזה או אחר.

חושבים ששילמתם מחיר מופקע? רוצים להתייעץ ולא יודעים למי לפנות? אנו קוראים לכם לא להתעצל ולא להתבייש. אתם מוזמנים לפנות אלינו בכל עת.

לייעוץ מקצועי, הצעת מחיר או סתם לפטפט על עולם הביובית, אתם מוזמנים להתקשר אלינו – המרכז לביוביות ושאיבות 072-3922-933