החורף קרב ובא, ובדיוק כמו שאנו מכינים את הבגדים שיחממו את גופינו וישמרו על בריאותנו, חשוב להכין את מערכות הביוב והניקוז כך שלא יקרו תקלות אשר ניתנות למניעה כדוגמת הצפות מיותרות. בזכות נקיטת מספר צעדים פשוטים ניתן להפחית באופן משמעותי את פוטנציאל נזקי ההצפות, הן נזקי הצפות מי גשמים, הן הצפות כתוצאה מתקלות אינסטלציה והן הצפות ביוב.

טיפים לתחזוקת מערכות הניקוז לקראת החורף

תפקיד מערכות הניקוז הינו פינוי מי גשמים, כאשר מערכת זו מתבססת על גגות משופעים, צנרת ניקוז ומרזבים. מערכת הניקוז לא נעזרת באנרגיה חיצונית כלשהיא אלא מתבססת אך ורק על תכנון שיפועים. לקראת החורף מומלץ לבצע 2 פעולות עיקריות לשם שמירה על תקינות פעולתה של מערכת הניקוז:

  1. אם הצטברה פסולת בפתחי הניקוז כדוגמת חולות, אבק, אבנים, שקיות פלסטיק וכן הלאה, יש לנקות את פתחי הניקוז.
  2. יש לשטוף את צנרת הניקוז והמרזבים ע"י לחץ מים גבוה, בד"כ שטיפת הצנרת נעשית על ידי ביובית, אשר לה היכולת לבצע שטיפה זו ביסודיות וביעילות.

תחזוקת מערכות הניקוז לקראת החורף

טיפים לתחזוקת מערכות הביוב לקראת החורף

תפקיד מערכת הביוב בדירה הינו הובלת שפכים מהמבנה החוצה למערכת העירונית. בדומה למערכת הניקוז, מערכת הביוב אף היא לא נעזרת כלל באנרגיה חיצונית אלא מתבססת על מערכת שיפועים. לקראת החורף מומלץ לבצע 2 פעולות עיקריות לשם שמירה על תקינות פעולת מערכת הביוב:

  1. בדיוק כמו את צנרת הניקוז, מומלץ לשטוף את צנרת הביוב ע"י לחץ מים גבוה ע"י ביובית.
  2. במידה והצטברה פסולת שאינה מתכלה במערכת הביוב, פסולת זו עלולה לגרום לפגיעה חמורה בתפקוד תשתית הביוב, פגיעה זו עשויה להתבטא בסתימות ביוב ובהמשך בהצפות ביוב. במידת הצורך יש לבצע שאיבה של תכולת הביוב כך שנשלוף החוצה פסולת כדוגמת: חולות ואבנים, מגבונים, מוצרי פלסטיק ועוד.

טיפים לתחזוקת מערכות האינסטלציה

תפקיד מערכות המים / אינסטלציה בדירה הינו להוביל מים מנקודה לנקודה, ישנה צנרת נפרדת למים חמים ולמים קרים. מערכות האינסטלציה מורכבות ממגוון חומרים כדוגמת P.V.C, פלסטיק, נחושת, אלומיניום, נחושת, ברזל מגלוון וכו'. בניגוד לתשתיות הביוב והניקוז, במערכת האינסטלציה השפעת העונתיות הינה פחותה יותר, ולכן טיפים אלו בעלי משמעות זהה לאורך כל השנה.

  1. אחת לתקופה יש לשקול לחדש את מערכת האינסטלציה הביתית, כל שכן אם קיימות תקלות אינסטלציה חוזרות ונשנות כדוגמת נזילות מים.
  2. אחת לתקופה יש לחדש את האיטום במקלחת, בגג וכו'. חוסר איטום עשוי לגרום לחדירת וחלחול מים ובעקבות כך יצטברו נזקים בקירות המבנה כדוגמת טחב, עובש וקילופים בדירה, ואף בדירות השכנים.

למידע נוסף ו/או ייעוץ מקצועי בנושא הצפות או בכל נושא אחר, אתם מוזמנים להתקשר אלינו – המרכז לביוביות ושאיבות: 072-3922-933