משאבה טבולה נחשבת למכשיר עמיד ששורד לא מעט שנים ללא תקלות. במקרים רבים אנו עדים למשאבות טבולות שפעלו היטב ללא תקלות תקופות ארוכות כדוגמת 10 שנים ואף מעבר לכך. עם זאת, במידה ולא נפעל לפי ההמלצות הבאות, בהחלט יתכן שאורך חייה של המשאבה הטבולה יתקצר משמעותית.

הבאנו לפניכם 5 המלצות שלדעת המומחים שלנו בהחלט יכולות לעשות את ההבדל בין משאבה טבולה שתחזיק שנים רבות לבין משאבה שתשבוק חיים במהרה.

  1. משאבה טבולההקפידו לא להשליך מגבונים לחים – באחוז גבוה מהתקלות במשאבות טבולות מתברר שסיבת התקלה היא השלכת מגבונים לחים. חשוב להבין שמגבון לח לא מתכלה ומתפורר כמו נייר טואלט לדוגמה. כאשר משליכים לביוב כמויות של מגבונים הם נדבקים אחד לשני ונוצרים גושים שהמשאבה תתקשה להתמודד איתם. כמו כן, המגבונים מתלפפים סביב רכיבי המשאבה וגורמים לתקלות קשות.
  2. ניקוי תקופתי לבור – בבור המשאבה מצטברת פסולת כדוגמת חולות, אבנים ובוצה. אם לא נשלוף את הפסולת החוצה עשויים להיגרם למשאבה נזקים מצטברים. לפיכך, מומלץ אחת לתקופה לבצע שאיבת ביוב, כך שהבור יתרוקן מתכולתו לחלוטין.
    את שאיבת הביוב נעשה ע"י ביובית, אשר מצוידת במכלול שאיבה מתקדם. מכלול השאיבה כולל משאבה עוצמתית במיוחד, מיכל לאגירת הביוב שנשאב וכמובן צינורות ארוכים שיאפשרו לביובית לשאוב ממרחקים של 50 מטרים ואף מעבר לכך.
  3. התקנת הגנת מנוע / מפסק עומס – חשוב לוודא שמותקן מפסק עומס במעגל החשמלי אליו מחוברת המשאבה הטבולה. תפקידו של המפסק לנתק את המעגל החשמלי במצבים של עומס וחשש לקצר חשמלי. כמו כן, תפקידו של מפסק עומס לא רק למנוע תקלות חמורות במשאבה הטבולה, אלא גם למנוע קצר שעשוי לגרום לשריפה.
  4. איכות התקנה ורכיבים – כמו כל מוצר אחר, מומלץ לוודא שההתקנה מבוצעת באופן מקצועי ואיכותי. איכות ההתקנה הכוללת נמדדת גם בשימוש בחומרים איכותיים שעומדים בתקנים מחמירים. שימוש בבנדים, מחברים וצנרת איכותית יבטיח אורך חיים משמעותי יותר למשאבה.
  5. משאבה טבולה מתאימה ואיכותית – מזמינים משאבה טבולה? חשוב להיעזר בבעל מקצוע שידע להתאים לכם את המשאבה הנכונה.
    ישנן משאבות טבולות שונות לכל צורך: משאבה טבולה לביוב, משאבה טבולה למים נקיים ומשאבה טבולה לניקוז.
    כמו כן, יש להתאים את המשאבה לפי הפרמטרים הטכניים הנדרשים, כדוגמת עומס העבודה הצפוי, מטר הרמה וזריקה, כוח סוס נדרש, חשמל חד פאזי/תלת פאזי, משאבה טבולה גובה 0/משאבה טבולה טוחנת ועוד.

לסיכום, אם תקפידו לפעול לפי ההמלצות אותן פירטנו מעלה, גבוהים הסיכויים שהמשאבה הטבולה שלכם תשרוד תקופה ארוכה.
לעניות דעתנו שווה להשקיע מעט מאמץ ומחשבה, ובתמורה לחסוך לעצמכם כאבי ראש לא פשוטים.

עד כאן בנושא "כיצד נמנע תקלות במשאבה טבולה?". נהניתם לקרוא את המאמר? אתם מוזמנים לשתף אותו ולהמליץ לקוראים נוספים.

יש לכם שאלות נוספות? רוצים להתייעץ בנושא משאבות טבולות? המומחים של המרכז לביוביות ושאיבות לשירותכם 24 שעות ביממה. לייעוץ מקצועי או הצעת מחיר משתלמת במיוחד, אתם מוזמנים להתקשר אלינו בכל: המרכז לביוביות ושאיבות: 072-3922-933