היום נכתוב על אחת התופעות הקשות והמזיקות ביותר למערכת הביוב, חדירת שורשי עצים וצמחיה למערכת הביוב.
לא נגזים אם נתאר את השלכות התפשטות השורשים בביוב כתופעה הרסנית שעושה שמות במערכת הביוב וגורמת לנזקים כלכליים וסביבתיים כבדים.

כיצד ומדוע מגיעים השורשים למערכת הביוב?

טיפול בשורשים בביובמה בעצם מחפשים השורשים במערכת הביוב? וכיצד הם מגיעים לשם?
מאחר וצנרת ביוב קבורה באדמה בין השכנים שלה ניתן למצוא צמחיה רבה. שורשי הצמחייה ניזונים בין השאר ממינרלים ונוזלים המצויים בשפע במערכת הביוב. השורשים מוצאים במערכת הביוב תנאי מחיה מצוינים עבורם, אשר כוללים בין השאר מזון בשפע וטמפרטורה נוחה עבורם.

ברגע שהשורשים חודרים למערכת הביוב מתחיל תהליך מהיר ועקבי בו השורשים מתרבים ומתעבים בתוך צנרת הביוב. כתוצאה מהלחץ שמפעילים השורשים על הצנרת נוצרים נזקים רבים כדוגמת: הסטת הצנרת, ניתוק וקריסת קווי ביוב, מעיכות בקווי ביוב, שברים וסדקים במערכת הביוב וכן הלאה.
בדרך כלל בשלב הראשוני נהיה עדים לסתימות ביוב כתוצאה מפסולת כדוגמת מגבונים שמסתבכת בשורשים ויוצרת סתימות ביוב.

צילום קו ביוב

על מנת שנאמוד את מימדי התופעה והנזקים שגרמו השורשים, וכמובן על מנת שנוכל להחליט על אופן הטיפול הטוב ביותר, מומלץ לבצע צילום קו ביוב.
צילום הקו ימחיש לנו בכל רגע את המצב בקו הביוב, והודות לטכנולוגיות המתקדמות נוכל אף להסריט את המתרחש בקו הביוב. בצילום הקו נוכל לראות לא רק האם קיימת תקלה אלא אף לקבל נתונים מדויקים. אם לדוגמה איבחנו שבר בקו הביוב, נוכל לוודא היכן במדויק הוא נמצא ומהם מימדיו. אם איבחנו שיפוע לא תקני נוכל לקבל נתון מדוייק של שיפוע קו הביוב לכל אורכו. חשוב להקפיד על שימוש במכשור צילום ביוב מתקדם ומקצועי כך שתוצאותיו יהיו אמינות ולא יובילו אתכם לאבחנות שגויות.

אגב, אצלנו במרכז לשאיבות וביוביות ניתן לקבל שירותי צילום קו ביוב במחירים הזולים בארץ! ברשותנו ציוד צילום ביוב מתקדם הכולל רובוט לצילום קווי ביוב ומצלמות סיב אופטי מקצועיות.

לפניכם סרטון של ביצוע חיתוך שורשים מצנרת ביוב המבוצע ע"י צוות המומחים שלנו:

 

ניקוי שורשים בביוב

ניקוי שורשים בביובאם אנו רוצים שהשורשים יעלמו מהביוב לחלוטין, את עבודת ניקוי השורשים מהביוב יש לבצע ביסודיות רבה כך שלא ישאר אפילו שורש אחד קטנטן.
תהליך ניקוי השורשים נעשה בשני שלבים:

  1. חיתוך שורשים בביוב יתבצע באחד מ-2 האופנים הבאים:
    – רובוט לחיתוך שורשים בביוב – הרובוט אשר מצויד במערכת סכינים חדה נשלט מרחוק ע"י המפעיל. עבודות הרובוט מדויקת ויסודית ומבטיחה חיסול הרמטי של השורשים ללא פגיעה בצנרת הביוב.
    – דיזת חיתוך שורשים ע"י ביוביתדיזת סכינים חדים אשר מחוברת לקצה צינור הלחץ של הביובית. בעת הפעלת לחץ המים של הביובית הסכינים מסתובבים במהירות אדירה ולא משאירים שום סיכוי לשורשים.
  2. שאיבת ביוב – לאחר חיתוך השורשים מומלץ לבצע שאיבת ביוב. כך נבטיח ששלפנו את כל השורשים מהביוב ושהתופעה לא תחזור על עצמה בקרוב.
    נציין שניתן אף לבצע טיפול הדברה אשר מטרתו למנוע את חזרת התפשטות השורשים.

מחירון ניקוי שורשים בביוב

עלות ניקוי שורשים בביוב יקרה יותר בהשוואה לעלות פתיחת סתימת ביוב, אך היא בהחלט עלות שניתן לעמוד בה.
טיפול מקצועי הכולל חיתוך שורשים בביוב מתחיל בכ-600 ₪ ועשוי להאמיר בהתאם להיקף ועוצמת הבעיה. במידה והשורשים פגעו בצנרת הביוב וגרמו למעיכות או שברים כמובן שיהיה צורך בתיקון קו הביוב.

למידע נוסף ומחירון מלא של שירותי ביובית ושאיבות לחצו כאן

מערכת הביוב מלאה בשורשים? צריכים שירותי ניקוי שורשים בביוב? אנו כאן בשבילכם בכל שעה. תרגישו חופשי להתקשר לקבלת הצעת מחיר או ייעוץ מקצועי ללא כל עלות.