לפני שנצלול ונרחיב בנושא תיקון והחלפת צנרת הביוב, חשוב לנו להדגיש שכמו שלא תתנו לווטרינר לנתח אתכם, או לשיפוצניק לבנות לכם את הבית… לא מומלץ לתת לכל אחד להתקרב לצנרת שלכם.

כן כן אנחנו בהחלט רציניים, תחשבו על ההשלכות של תקלת צנרת על איכות חייכם החל ממראות מטרידים דרך ריחות רעים ועד למקקים ואורחים נוספים. למערכת הביוב משקל רב באיכות חיינו ומומלץ להקפיד לבחור בעלי מקצוע אשר מתמחים בתחום ובעלי מיומנות וניסיון מספק לבצע עבודה באיכות גבוהה.

תיקון קו ביוב לאחר חפירהתיקון קווי ביוב

תיקון קו ביוב נדרש כאשר אנו מעוניינים בחידוש צנרת הביוב, או לחלופין במידה וקיים כשל בקו הביוב  כדוגמת מעיכה מהותית בקו הביוב, קריסה של קו הביוב, שברים בקווי הביוב וכן הלאה.

קיימות 2 שיטות לתיקון קווי ביוב כאשר יש לבחון את התנאים המתקיימים בכל מקרה ולהתאים את שיטת התיקון לצורך הקיים.

השיטה המסורתית – חפירה והחלפת קו הביוב:
שיטה זו בשימוש שנים רבות, בשיטה זו לשם תיקון הצנרת בשלב הראשון נהרוס את השכבה שמעל הצנרת כדוגמת ריצוף, בטון, כביש, מדרכה וכן הלאה.
בשלב השני נחפור עד שנגיע לצנרת הביוב.
בשלב השלישי נתקן את צנרת הביוב.
בשלב הרביעי והאחרון נכסה את החפירה ונתקן את שכבת הריצוף שמעליה.

יתרונות השיטה: פוטנציאל נמוך לסיבוכים והפתעות שיצוצו במהלך העבודה, אין צורך בציוד יקר ומתקדם.
חסרונות השיטה: מורכבות העבודה, הרס סביבתי ופגיעה באיכות הסביבה, עלויות גבוהות.

שיטות מתקדמות לתיקון צנרת ביוב ללא הרס:
בשנים האחרונות הומצאו שיטות לתיקון צנרת אשר חוסכות את הצורך בתהליך המסורבל שהיה נהוג בעבר ודרש חפירה והרס. בשיטות אלו נחדיר אמצעי תיקון מתקדמים לצנרת ונבצע את התיקון ללא כל צורך בהרס מיותר.
קיימות מספר שיטות כאשר המובילות ביניהן הן השיטות הבאות:  שרוול צנרת, התזה אפוקסית, פאצ'ינג / הטלאה ועוד.

יתרונות השיטה: צמצום הפגיעה הסביבתית, חסכון בזמן, חסכון בעלויות.
חסרונות השיטה: דורשת ציוד חדיש ויקר וכן מיומנות גבוהה, קיים פוטנציאל למורכבויות שיצוצו במהלך העבודה.רובוט לצילום ביוב

התקנת קווי ביוב

אם יש לכם צורך בהתקנת מערכת ביוב או אף קו ביוב בודד, קיימת חשיבות לבחירת קבלן ביוב בעל מוניטין מעולה. מדובר בעבודה לא פשוטה אשר תשפיע על איכות חייכם לשנים לא מעטות.

התקנה לא מקצועית או שימוש ברכיבים שאינם עומדים בתקן עשויים לגרום לתקלות חוזרת ונשנות ולהסב לכם עוגמת נפש מיותרת.
בהתקנת מערכות ביוב ישנם פרמטרים רבים שיש להקפיד עליהם החל מתכנון מערכת הביוב והתאמת קוטר הצנרת הנכון, דרך ביצוע שיפוע תקני ועד לשימוש ברכיבים כדוגמת מחברים וצנרת איכותיים.תיקון קווי ביוב

טיפים לבירור טרם הזמנת חברה לעבודות צנרת

  • אחריות – כמו כל שירות או מוצר אחר שאתם מזמינים, קבלת אחריות מלאה מהווה יתרון מהותי. אחריות מלאה עשויה להצביע על איכות שירותים גבוהה ובוודאי שתקנה לכם שקט נפשי.
  • מחיר – לכולנו ברור שאין סיבה לשלם מחיר מופקע אך מנגד חשוב לנו להדגיש שמחיר זול מהותית ממחיר השוק צריך להדליק נורות אזהרה ולהצריך בדיקות מעמיקות. מחיר נמוך מדי עשוי להצביע על סיכון
  • מקצועיות ואיכות שירותים – גם אם אינכם בעלי רקע בתחום הצנרת תוכלו לבצע בדיקות מקדימות לגבי בעל המקצוע ולוודא האם מדובר בבעל מקצוע ותיק ומנוסה, מהי איכות עבודתו, האם משתמש בקבלני משנה לצורך ביצוע העבודות או שמבצען בעצמו וכן הלאה. את הבדיקות ניתן לבצע ע"י חיפוש פשוט ברשת האינטרנט.

לסיכום, לפני שאתם מזמינים בעל מקצוע לביצוע עבודות צנרת אל תתעצלו, בררו היטב אם מדובר בחברה ותיקה בעל מוניטין מעולה ואחריות מלאה על שירותיה. הצנרת תשמש אתכם שנים רבות ועבודה מקצועית תעניק לכם שקט וראש נקי מדאגות.

מעוניינים במידע בנושא תיקון צנרת ביוב? אתם מוזמנים לפנות אלינו לכל שאלה. המרכז לביוביות ושאיבות 072-3922-933