תופעת השורשים בביוב נחשבת למטרד קשה הן מבחינת השפעותיו ההרסניות על מערכת הביוב והן מבחינת הקושי הרב להסיר אותו ולהתמודד עימו.
כמו כולנו, גם שורשי הצמחייה מחפשים סביבת מחיה נוחה וידידותית, עבורם מערכת הביוב היא סוג של גן עדן או לפחות בית מלון 5 כוכבים. עבורנו מערכת הביוב טומנת בחובה ריחות לא נעימים ושלל חיידקים ומזיקים שונים, עבור שורשי הצמחייה בתוך מערכת הביוב מצוי מזון בשפע, ותנאי לחות וטמפרטורה אופטימליים.

לפני שנרחיב בנושא נזקי השורשים למערכת הביוב…זכרו, החכם עיניו בראשו. ניתן לצמצמם מהותית את הסיכון לנזקים במערכת הביוב. טרם נטיעת עצים בגינה חשוב לברר עם אגרונום או גנן האם שורשי זן העצים הספציפי מתפשטים במהירות ולמרחק רב, לדוגמה שורשי עץ הפיקוס מתפשטים למרחק של עשרות מטרים ובעלי פוטנציאל סיכון עצום למערכת הביוב.

נזקים פוטנציאליים של שורשים למערכת הביוב

הסרת שורשים בביובנזקי שורשי הצמחייה למערכת הביוב רבים ומגוונים ונעים מנזקים פשוטים שקל להתמודד איתם ועד לנזקים חמורים שעשויים אף להוביל להחלפת קווי ביוב שלמים. השורשים מתפשטים עוד ועוד, מתרבים ומתעבים יותר ויותר עד כדי הרס כבד למערכת הביוב. גילוי מוקדם של התופעה עשוי לחסוך כאבי ראש לא פשוטים וכמובן הוצאה כספית ניכרת בזכות טיפול מוקדם.
הנזקים הנפוצים ביותר הם:

  • סתימות ביוב – שורשי הצמחייה הולכים ומתעבים עד כדי חסימה מוחלטת של קווי הביוב, כמו כן פסולת כדוגמת מגבונים מסתבכת בין השורשים וגורמת אף היא לסתימות ביוב חוזרות ונשנות.
  • מעיכות סדקים ושברים בקווי הביוב – קווי הביוב מתפשטים ולוחצים על קווי הביוב, תוצאות הלחץ הינן מעיכות סדקים ושברים בקווי הביוב.
  • קריסות קווי ביוב – במקרים קיצוניים בהם לא ניתן טיפול לבעיית השורשים בזמן, הנזק עלול להגיע עד כדי קריסת קו ביוב.

כיצד נסיר את מטרד השורשים בביוב?

מלאכת הסרת השורשים ממערכת הביוב איננה פשוטה בדרך כלל ודורשת עבודה יסודית ומקצועית, עם זאת, ע"י ציוד מקצועי ובעל מקצוע מיומן ניתן להשיג תוצאה אפקטיבית ולשים סוף לנזקי השורשים.
הסרת שורשים מהביוב מתבצעת לרוב כשילוב של מספר פעולות אשר יבטיחו את חיסול המטרד המעיק.

שלב ראשוןחיתוך שורשים / הסרת שורשים בביוב: וזאת ע"י רובוט ייעודי לחיתוך שורשים בביוב או ע"י דיזת סכינים אשר מחוברת לקצה צינור הלחץ של הביובית. הסכינים מסתובבים במהירות עצומה ולא משאירים כל סיכוי לשורשים.

שלב שני – טיפול מונע התפתחות שורשים : מומלץ לבצע טיפול בהדברה אשר מהווה טיפול משלים למניעת חזרת המטרד.

צילום קווי ביובשלב שלישי – תיקון צנרת הביוב : במידה והשורשים חדרו דרך שברים / סדקים בקווי הביוב או שגרמו להיווצרותם, חובה לאטום את השברים אחרת שורשים נוספים עשויים למצוא את דרכם לקווי הביוב. תיקון צנרת הביוב מתבצע באחת מ- 2 הדרכים הבאות:

  1. תיקון קו ביוב בשיטה המסורתית ע"י חפירה והחלפת קו הביוב הפגוע.
  2. תיקון קו ביוב בטכנולוגיית אל-הרס – בשנים האחרונות קיימת התקדמות ניכרת בתחום תיקון קווי הביוב, באמצעות ציוד מתקדם ניתן לבצע תיקוני צנרת ללא חפירה והרס הריצוף אלא ע"י החדרת אמצעים מתקדמים לצנרת הביוב.

כמה עולים שירותי חיתוך שורשים בביוב?

כמו שבטח כבר הבנתם תופעת השורשים בביוב רחבה ונזקיה שונים מהותית בין מקרה למקרה. עם זאת, ניתן לאמוד את עלות שירות חיתוך השורשים בביוב בכ-800 ₪ ומעלה בהתאם למורכבות העבודה הנדרשת לשם הסרת השורשים מהביוב.

ניתן לצפות במחירון שלנו כאן להתרשמות ממגוון השירותים והמחירים האטרקטיביים של המרכז לביוביות ושאיבות.

לייעוץ מקצועי, קבלת הצעת מחיר או הזמנת שירותי חיתוך שורשים בביוב אתם מוזמנים להתקשר אלינו 24 שעות ביממה: המרכז לביוביות ושאיבות: 072-3922-933