ראשית נסביר מהי הביובית ומדוע היא נקראת כך. מקור הכינוי ביובית הוא במילה ביוב. עיקר תפקידה של הביובית הוא מתן שירותי ביוב, בדגש על טיפול בתקלות ביוב ותחזוקת תשתיות ביוב וניקוז, כדוגמת פתיחת סתימות ביוב וביצוע שאיבת ביוב.

לביובית תפקיד משמעותי בשמירה על איכות חיינו, לאט לאט בלי ששמנו לב תשתית הביוב תפסה חלק נכבד באורח החיים המודרני. כל עוד אין תקלות סביר להניח שלא נשים לב לקיומה של תשתית הביוב הקבורה עמוק באדמה ונסתרת מעינינו, אך אם חס וחלילה תתרחש תקלה ולו הקטנה ביותר לא נוכל להתעלם מההשלכות הכוללות בין השאר ריחות לא נעימים, מראות לא סימפטיים, זיהום סביבתי וסיכונים בריאותיים.

הביובית הינה אוסף מערכות אשר מותקנות על גבי כלי תחבורה, עקב המשקל הכבד והנפח הגדול של המערכות בדרך כלל הן יותקנו על גבי משאית.
אף על פי כן, קיימות ביוביות אשר מותקנות על גבי כלי תחבורה נוספים כדוגמת רכבים מסחריים, טנדרים ונגררים אשר מצד אחד מצוידות במערכות חלשות יותר לעומת ביובית המותקנת על גבי משאית, אך מצד שני בעלות גישה נוחה לרחובות צרים וחניונים נמוכים.

מהי ביובית

כיצד פועלת הביובית?

כאמור, על גבי הביובית מותקן ציוד רב אשר מאפשר לצוות הביובית לתת מענה לכל תקלה או צורך במערכות הביוב והניקוז.

  • מערכת לחץ מים גבוה – זו המערכת העיקרית של הביובית והיא משמשת את צוות הביובית לביצוע מרבית הפעולות. רכיביה העיקריים של מערכת זו הם מיכל מים, משאבת לחץ, צינורות לחץ ודיזות. בעזרת לחץ המים הגבוה שמפיקה הביובית צוות הביובית מפורר מחוללי סתימות, מנקה מערכות ביוב וניקוז, חותך שורשים בביוב ועוד.
  • מערכת שאיבה – משאבה המחוברת אל מיכל שאיבה גדול וצינורות שאיבה המאפשרים לביובית לבצע שאיבה של כמעט כל חומר, החל משאיבת מים, ביוב ונוזלים ועד לשאיבת פסולת מוצקה במקרה של הצפת מי שופכין ואף שאיבת חומרים מסוכנים.
  • ציוד עזר – ציוד יעודי לעבודות ביוב המשמש את צוות הביובית, כדוגמת: מצלמות ביוב, מכשירי איתור נזילות, רובוטים לעבודות ביוב, משאבות ניידות ועוד.
  • כלי עבודה וחפירה – כלי העבודה משמשים את צוות הביובית למגוון רחב של עבודות. אם לדוגמה יש צורך בהחלפת קו ביוב, יתכן שעבור כך יהיה צורך בשבירת ריצוף או חפירה, לכן צוות הביובית נושא ציוד אשר יאפשר לו לבצע את העבודות האלה במידה ויעלה הצורך.

מתי משתמשים בשירותי הביובית?

השימוש בביובית נעשה למגוון תחומים וצרכים. הביובית נותנת מענה ללקוחות פרטיים, לעסקים רבים כדוגמת מפעלים וקבלני בניין, וכמובן לרשויות מוניציפליות כדוגמת עיריות, רשויות מקומיות ואזוריות. השירותים העיקריים שמבצעת הביובית הם:

  • פתיחת סתימות ביוב הגורמים לסתימות ביוב רבים ומגוונים וכוללים בין השאר פסולת מגבונים ומוצרי היגיינה שהצטברו בקווי הביוב, בוצה שהצטברה בקו הביוב ועוד. ע"י לחץ המים הגבוה של הביובית ניתן לשחרר במהירות כל סתימה.
  • חיתוך שורשים בביוב התפתחות שורשים בביוב זו תופעה טורדנית אשר עשויה להוביל לנזקים כבדים לצנרת הביוב כדוגמת סתימות ביוב חוזרות ונשנות, שברים וסדקים בקווי הביוב, מעיכת קווי ביוב ועוד. ע"י דיזת שורשים או רובוטים ייעודים לעבודות צנרת בביוב ניתן לחסל את השורשים כך שלא ישאר להם כל זכר.
  • צילום קווי ביוב צילום קווי ביוב מבוצע בטכנולוגיה מתקדמת וכולל הסרטה. בדרך כלל יבוצע הצילום ע"י מצלמת סיב אופטי או רובוט צילום. צוות הביובית יפענח את ממצאי הצילום ויציע את הפתרון האולטימטיבי. צילום קווי ביוב מבוצע ממגוון סיבות כדוגמת איתור גורם לתקלת ביוב חוזרת, איתור תוואי צנרת הביוב, בדיקת תקינות קווי הביוב עבור טופס 4, איתור שוחות ביוב שאינן גלויות ועוד.
  • שטיפת קווי ביוב, קווי ניקוז וניקוי מרזבים ע"י לחץ המים הגבוה של הביובית ניתן לשטוף תשתיות וצנרות בצורה יסודית ויעילה. ביצוע תחזוקה מונעת אשר כוללת בין השאר את שטיפת הצנרת ומערכות הניקוז תמנע נזקים כדוגמת סתימות ביוב, הצפות מים ועוד.
  • שירותי שאיבות:
    שאיבת ביוב – שאיבת ביוב מתבצעת במקרים בהם קיים מאגר ביוב שאינו מחובר למערכת הביוב העירונית כדוגמת שירותים כימיים או בור ספיגה, וכן במקרים בהם יש צורך בניקוי מערכת הביוב מפסולת כדוגמת מגבונים ומוצרי היגיינה.
    שאיבת הצפות – הצפות ביוב או הצפות מים עשויות להיגרם כתוצאה מתקלת אינסטלציה, חדירת מי גשמים ועוד. באמצעות משאבת הביובית ניתן לשאוב הצפה בכל סדר גודל ביסודיות ובמהירות.
  • שאיבת שומנים ממפרידי שומנים – על פי חוק חובה להתקין מפריד שומנים במגוון עסקים כדוגמת תחנות דלק, מסעדות, מוסכים ובתי מלון. אחת לתקופה יש לשאוב את תכולת מפריד השומנים אחרת תוכנו עשוי לגלוש החוצה.

אנו, המרכז לביוביות ושאיבות מקווים שהצלחנו לחדש לכם דבר או שניים על תחום הביובית. אתם מוזמנים לבקר באתר שלנו להתרשם ממגוון שירותי הביובית והשאיבות שאנו מציעים. אנו זמינים עבורכם 24 שעות ביממה בזמינות מיידית וכמובן המחירים הטובים ביותר.