חברת המרכז לביוביות ושאיבות מתמחה בתחום השאיבות ומציעה שירותי שאיבות בכל היקף אצלנו לא רק שתשלמו את המחיר הזול ביותר, אלא גם תקבלו את השירות המקצועי ביותר! אם אתם מחפשים שירות שאיבה מחברה מקצועית ואמינה – צרו קשר ונגיע במהרה.

חזרתם מהעבודה ונתקלתם בבית מוצף? מי הגשמים הציפו את המשרד? החניון מוצף מים?
בעמוד זה תוכלו למצוא מידע יקר ערך בנושא שאיבת הצפות גשמים, כך שבהחלט מומלץ לקרוא את המאמר עד תומו. אנו די בטוחים שנחדש לכם לא מעט מידע מועיל ומסקרן.

שאיבת הצפות גשמים

שלבי פעולה במקרה של התרחשות הצפה

  1. הפסקת זרימת המים – במידה וניתן הצעד החשוב ביותר הוא כמובן הפסקת זרימת המים.
  2. הצלת חיי אדם ותפעול מערכות חיוניות – ערכו סריקה וודאו שאין אנשי אדם או בעלי חיים במצוקה. שימו דגש על לכודים במעליות ובחניונים תת קרקעיים.
  3. הצילו רכוש וציוד מפגיעה מיותרת – הגביהו והרחיקו ממוקדי המים ציוד יקר ערך בדגש על ציוד רגיש למים כדוגמת מוצרי חשמל וציוד עץ.
  4. הזמינו חברת שאיבה מקצועית ואמינה – חברה מקצועית ואמינה תשאב את ההצפה במקצועיות וביסודיות, כך שההצפה תהיה מאחוריכם תוך פרק זמן קצר מיוחד.
  5. תיקון נזקים קיימים – לאחר ששאבנו את המים והמבנה התייבש, הגיע הזמן לטפל בנזקים הקיימים. הקירות התקלפו? מערכת החשמל ניזוקה? יש להזמין בעל מקצוע לטיפול בתקלות הקיימות.

מתי יש צורך בשאיבת מי גשמים?

הצורך בשאיבת הצפות גשמים, עולה מן הסתם לאחר התרחשות הצפת מי גשמים. מטבע הדברים הצפות גשמים נפוצות בעיקר בעונת החורף, המאופיינת בירידת משקעים. בארץ ישראל עונת החורף קצרה יחסית, כאשר חודשי החורף מסתכמים בכ-5 חודשים בשנה, ועיקר הגשמים יורדים במשך שלושה חודשים: דצמבר, ינואר ופברואר.

בשנים האחרונות במקביל להתחממות הגלובאלית אנו עדים לשינויים קיצונים במזג האוויר באזורנו. ניתן לזקוף לכך את הגידול בכמות המשקעים בשנים האחרונות ביחס לכמות הרב שנתית הממוצעת בעשורים הקודמים. חשוב שתבינו את סדרי הגודל: בשנה ממוצעת יורדים בישראל גשמים בכמות של מעל ל- 7 מיליארד מ"ק (מ"ק=1,000 ליטר). כמות עצומה לכל הדעות. אתם מוזמנים לחפש בגוגל ביטויים כדוגמת "נשברו שיאי גשמים", ולהבין עד כמה מגמת הגידול במי הגשמים היא קיצונית.

כתוצאה מהגשמים הרבים, לצערנו מתרחשות הצפות רבות אשר גורמות לחורבן רב, אשר מסתכם לעיתים בנזק לרכוש ובמקרים קשים יותר אף מסתכם באובדן חיי אדם.

הצפת מי גשמים עשויה להתרחש כתוצאה ממגוון רחב של סיבות, כאשר ישנן 3 סיטואציות עיקריות:

  • ירידת כמות משקעים רבה בפרק זמן קצר – הגשם לא מפסיק לרדת? הגשמים יורדים במלוא העוז? דעו לכם שמערכות הניקוז מתוכננות לעמוד בקצב גשמים מקסימלי. במידה והגשמים יורדים בקצב חריג, בהחלט יתכן שמערכות הניקוז לא יעמדו בעומס ובמילים אחרות לא יצליחו לנקז את מי הגשמים. בשורה התחתונה, אנו עשויים להתמודד עם הצפה ולהזדקק לשאיבת מי גשמים.
  • תקלה או חוסר יעילות של מערכות הניקוז – תפקידן של מערכות הניקוז הוא לנקז מים החוצה מהמבנה. בין אם מדובר על מי גשמים שהצטברו על גג המבנה, ובין אם מדובר במים שהצטברו בכניסה למבנה או בכל מקום אחר, מערכות הניקוז אמורות להזרים את המים החוצה.
    אך לצערנו, במקרים רבים מערכות הניקוז לא מתפקדות כשם שמצופה מהן. לעיתים עקב בלאי טבעי, לעיתים עקב תקלה כדוגמת מרזב סתום שלא נוקה בזמן ולעיתים עקב התקנה רשלנית או שימוש ברכיבים לא איכותיים.
  • כשל באיטום – אם קיים איטום לקוי ויורדים גשמים, מטבע הדברים המים עשויים לחלחל מבעד לחוסר האיטום כך שנסבול מהצפת מי גשמים. כשל באיטום עשוי להתרחש כתוצאה מביצוע איטום לקוי מלכתחילה, אם גם מבלאי טבעי שלו, כך שהאפקטיביות שלו הולכת ויורדת.

כיצד מבצעים שאיבת הצפת מי גשמים?

אם התרחשה הצפת גשמים, אין מנוס מביצוע שאיבת הצפה. שאיבת הצפות ובפרט הצפות מי גשמים נעשית באמצעות מכשור ייעודי.
השימוש הרווח ביותר הוא בביובית, וזאת בזכות יכולת השאיבה המרשימה שלה שכוללת שימוש במשאבה חזקה, מיכל לאגירת המים הנשאבים וצינורות רחבים וארוכים שיעניקו לה גישה לכל מוקד מים.
כמו כן, לעיתים נעשה שימוש במשאבות ניידות כדוגמת משאבות טבולות, אשר יעניקו לצוות הביובית יכולת ניידות בלתי מוגבלת.

אך ללא צוות שאיבה מיומן לא משנה באיזה ציוד נעשה שימוש, לא רק שהתוצאה תהיה לא מרשימה, אלא יותר בכיוון של מאכזבת. חשוב להבין, מיומנות צוות השאיבה מהווה מרכיב עיקרי עבור קבלת תוצאה איכותית. צוות שאיבה מיומן ידע באיזה ציוד להשתמש, כיצד להפעיל אותו, היכן למקם אותו וכן הלאה.
יתרה מזו, צוות מקצועי ידע לשמור על הציוד והנכס שלכם בעת ביצוע השאיבה, וזאת לעומת צוות חובבן שעשוי לגרום לנזקים כבדים עקב שימוש בלתי אחראי.

נזקים אפשריים כתוצאה מהצפת מי גשמים

כמו כל הצפה, גם הצפת גשמים עשויה לגרום לנזקים כבדים. רשימה חלקית של נזקים אפשריים:

  • נזקים לרכוש – אם בחלל המוצף קיים ציוד וריהוט בדגש על מכשירי חשמל וריהוט עץ, ההצפה עשויה להסב נזקים כבדים ובלתי הפיכים.
  • נזקים למבנה וביסודות המבנה – אם לא נסלק את המים במהרה הם עלולים לגרום להתפתחות קורוזיה (חלודה) ולפגום ביסודות המבנה העשויים ממתכות. כמו כן, המים עשויים לגרום להתקלפות צבע וטיח, ולהרס תשתיות כדוגמת חשמל ותאורה.
  • מפגע בריאותי ותברואתי – כתוצאה מהתפתחות עובש, טחב ומרבדי חיידקים.
  • סיכון חיי אדם – הצפות חמורות יכללו סחף מים עוצמתי שאף יביא עימו שלל הפתעות מסוכנות כדוגמת אבנים וברזלים.
    בנוסף, הצפת המים עשויה להציף חללים נמוכים כדוגמת פיר מעלית, חניונים תת קרקעיים, מרתפים ועוד. כתוצאה מכך עשויים להתפתח כשלים במערכות חשמל ותאורה, אשר יובילו לסיכון חיי אדם.

שאיבה של הצפות גשמים

שאיבת הצפות מחניונים

מי הגשמים הציפו את החניון? זקוקים לשירות שאיבת מים מחניון? בוודאי תשמחו לשמוע שקיים פתרון מקצועי ויעיל לשאיבת הצפות בחניונים. באמצעות ביובית לחניונים תת קרקעיים, שזו למעשה ביובית נמוכה ונגישה, ניתן לגשת גם למקומות אליהם ביובית משאית לא מצליחה לגשת. ביובית זו מותקנת על גבי כלי רכב קומפקטיים כדוגמת טנדרים ורכבים מסחריים, וביכולתה לבצע כל עבודת ביוב או שאיבה אפשרית.

היכן יורדים יותר מי גשמים?
אחת השאלות הנפוצות ביותר בה אנו נתקלים בבואנו לשאוב הצפת מי גשמים הינה כמובן אז היכן יורדים יותר גשמים?
התשובה לכך די פשוטה, כלל אצבע: ככל שמצפינים (מלשון צפון) כך כמות הגשמים גדולה יותר.
באילת לדוגמה יורדים כ-25 מ"מ בשנה, לעומת כ-850 מ"מ באזור הצפון. במרכז יורדים כ-500 עד 600 מ"מ בשנה, ובמישור החוף כ-600 מ"מ בשנה.
כמובן שקיימת שונות רבה גם בין השנים, כאשר בשנה גשומה כמויות הגשמים עשויות להיות כפולות מהכמויות שציינו לעיל, ובשנה אחרת כמויות הגשמים עשויות להסכם במחצית מהכמויות הנקובות.

לסיכום אם אתם מחפשים שירות שאיבת הצפת גשמים, אתם מוזמנים לפנות אלינו וליהנות משירות מקצועי מצוות מיומן שיגיע אליכם עם הציוד החדיש ביותר. אצלנו טיב השירות מעל לכל וזו לא רק סיסמה.