רבים לא יודעים מהי משאבה טבולה, וגם בין אלו שמכירים, בודדים אכן מכירים את עולם המשאבות הטבולות על בוריו. אומנם לא מדובר במכשיר מורכב כמו הביובית לדוגמה, אך בהחלט יש לא מעט ללמוד ולהכיר בנושא המשאבות הטבולות. אז בואו ונתחיל…

משאבות טבולות – קצת רקע

שואלים את עצמכם מהי בכלל משאבה טבולה? למה היא משמשת ומתי? התשובות לשאלות אלו די פשוטות, המשאבה הטבולה נועדה להזרמת נוזלים ופסולת כדוגמת שפכים, מי ניקוז ומים נקיים ממאגרים המצויים מתחת לפני הקרקע.

מדוע בכלל יש צורך במשאבה הטבולה? בשביל להבין את הצורך במשאבה הטבולה חשוב קודם להבין כיצד פועלות תשתיות הביוב והניקוז. תשתיות אלו פועלות על בסיס מערכת צינורות אשר מובילה את הנוזלים על בסיס שיפועים, במילים אחרות עבור מי מבינכם שמתחבר קצת יותר לפיזיקה, הובלת הנוזלים מבוצעת על פי חוקי הכבידה והגרביטציה. בשורה התחתונה אין שימוש במשאבות ומקורות אנרגיה חיצוניים.

אבל רגע.. אם בנינו מרתף לדירה, כיצד נעלה את הביוב מעל לפני הקרקע למערכת הביוב הראשית? כאן נכנסת לתמונה המשאבה הטבולה. המשאבה הטבולה למעשה זורקת את השפכים מהמוקד הנמוך ישירות למערכת הביוב הביתית, ומשם השפכים עושים את דרכם למערכת הביוב העירונית.התקנת משאבה טבולה

מתי והיכן משתמשים במשאבה טבולה?

כאמור, השימוש במשאבה טבולה נעשה כאשר ישנו צורך בפעולת מערכות ביוב וניקוז מתחת למפלס הקרקע. בהתאם לכך, השימוש במשאבות טבולות נעשה בעיקר במרתפים, מקלטים וחניונים תת קרקעיים. השימוש במשאבות טבולות חוצה מגזרים ותעשיות ומשמש החל מלקוחות פרטיים ובנייני משרדים דרך מפעלים מכל ענפי התעשייה ועד לרפתות, כלביות ועוד.

כיצד נבחר משאבה טבולה?

את המשאבה הטבולה יש להתאים לפי מספר רב של מאפיינים משתנים. בין המאפיינים שישפיעו על ההחלטה באיזו משאבה טבולה נבחר, ניתן למצוא את המאפיינים הבאים:
עומס עבודה צפוי, גובה הרמה נדרש, יעוד המשאבה לשאיבת ביוב/ניקוז/מים, תשתית קיימת, תקציב וכמו שאתם מבינים זו רשימה חלקית בהחלט.

בכל אופן, נמליץ לכם להיוועץ עם מומחה עוד בשלב התכנון והקמת המערכת, אחרי הכל, ישנם לא מעט פרמטרים שחשוב לקחת בחשבון. בדיוק כאן המקום לתת לבעלי המקצוע להשתמש בניסיון ובידע שצברו עם השנים.

יצרניות מובילות למשאבות טבולות

לא מומלץ להתפשר על איכות המשאבה הטבולה אותה מתקינים, בשונה משקית ניילון שאותה נשליך לפח לאחר שימוש בודד או מספר שימושים, במשאבה הטבולה נשתמש מספר שנים.
יתרה מזו, תקלה במשאבה טבולה תוביל להצפת ביוב על כל המשתמע מכך… וכמובן שלא נרצה להגיע למצב שהביוב גולש החוצה ומזהם את הסביבה.

משאבה טבולה VXC 30-70קיים מגוון רחב של יצרניות משאבות טבולות, כאשר ניתן להצביע בין השאר על היצרניות הבאות, כיצרניות בולטות ומובילות של משאבות טבולות:

  • פדרולו / Pedrollo איטליה
  • דרנו / Dreno איטליה
  • ספרוני / Speroni איטליה
  • Tsurumi Pump יפן
  • Valex
  • Bronco
  • KARCHER גרמניה

מחירון משאבות טבולות

אז כמו שהבנתם עולם המשאבות הטבולות מפותח ונרחב, ובהתאם לכך גם מחירון המשאבות הטבולות די רחב. למעשה מניפת המחירים משתנה בהתאם למספר פרמטרים עיקריים:

  1. יצרן המשאבה הטבולה
  2. גוף המשאבה: יציקת ברזל / נירוסטה / פלסטיק וכו'
  3. ייעוד המשאבה הטבולה: משאבה טבולה לביוב? למי ניקוז? למים נקיים?
  4. גובה הרמה מירבי
  5. הספק שאיבה מירבי
  6. פרמטריים טכניים: מתח חשמל חד פאזי / תלת פאזי, הספק מנוע ועוד
  7. קוטר יציאה: ישנו טווח רחב כאשר טווח קוטר היציאה הנפוץ ביותר לשימוש ביתי הינו "2-"3

גורמים נפוצים לתקלות במשאבות טבולות

בעיקרון משאבות טבולות נחשבות למוצר אמין ועמיד שבד"כ מחזיק שנים רבות, אך כמו כל דבר אחר גם הן עשויות להתקלקל.

מה עשוי לגרום לתקלה במשאבה טבולה?

  • מגבונים לחים ומוצרי היגיינה – מוצרי היגיינה בדגש על מגבונים לא מתכלים, מהווים את הגורם הנפוץ ביותר לתקלות במשאבות טבולות.
  • חולות ואבנים – חולות ואבנים מוצאים את דרכם לבור המשאבה וגורמים לתקלות לא מעטות.
  • התקנה רשלנית / לא מקצועית – התקנה לא מקצועית עשויה לגרום לתקלות רבות, ולכן חשוב להזמין שירותי משאבות טבולות אך ורק מחברה מקצועית.
  • שומני מטבח – שומני מטבח המוזרמים למערכת הביוב מצטברים סביב המשאבה הטבולה והמצוף וגורמים לקורוזיה ולתקלות רבות.
  • בלאי טבעי של המשאבה והצנרת – כמו כל חומר אחר גם המשאבה הטבולה מתבלה ומתקלקלת עם השנים. עברו 10 שנים והמשאבה התקלקלה? נודה לה על השנים הרבות והטובות בהן שירתה אותנו נאמנה ונתקין משאבה טבולה חדשה.

מעוניינים ברכישת משאבה טבולה? אצלנו תקבלו את השירות הטוב ביותר מ-א' עד ת', החל משירותי ייעוץ ותכנון ועד שירותי מכירת והתקנת משאבות טבולות. התקשרו אלינו בכל עת, המרכז לביוביות ושאיבות ביוב.