סתימת ביוב היא בהחלט תקלה מציקה ואפשר לומר שאף מגעילה ומרתיעה, אך עם זאת אם ננקוט במספר פעולות פשוטות יתכן ונצליח להתגבר עליה ולהחזיר את מערכת הביוב לתפקוד תקין. במקרים חמורים יותר בהם לא ניתן לפתוח את סתימת הביוב בעצמנו, פשוט נזמין גורם מקצועי לפתיחת הסתימה. שואלים את עצמכם מי הגורם המקצועי שמתמחה בפתיחת סתימות ביוב? לא נשאיר אתכם במתח, הביובית היא הכתובת המקצועית לכל תקלת ביוב.

מתי אפשרי לפתוח סתימת ביוב בעצמנו?

לפני שנסביר כיצד נפתח סתימת ביוב בעצמנו, חשוב להבין שלא תמיד אפשרי ואף מומלץ לבצע פתיחת סתימת ביוב בעצמנו.
אם מדובר בסתימה קשה, או בסתימה במערכת הביוב החיצונית (בין אם בשוחות הביוב ובין אם בקווי הביוב), נשאיר את מלאכת פתיחת הסתימה לביובית.
המנעו מנקיטת צעדים חמורים ופולשניים, זכרו נזק למערכת הביוב עשוי להתבטא בכשלים חמורים ועלויות תיקון גבוהות עד מאוד.

כיצד נפתח סתימת ביוב בעצמנו?

שאיבת ביובריכזנו מספר צעדים פשוטים ומומלצים שעשויים לשחרר את הסתימה עימה אתם מתמודדים:

  1. שימוש בעזרים ידניים כדוגמת פומפה וקפיץ ידני – סתימות בכיור, באסלה ובאמבטיה ניתן לשחרר ע"י שימוש בפומפה שיוצרת וואקום אשר מושך את הפסולת וגורם לשחרור הסתימה. על אותו העיקרון שימוש בקפיץ ידני עשוי לדחוף את הפסולת אשר גרמה לסתימה ולגרום לשחרורה.
  2. שימוש בחומרים כימיים וחומצות – שימו לב שימוש בחומרים אלו מחייב הקפדה יתרה על הוראות היצרן. שימוש לא נכון עשוי לגרום לנזק כבד לצנרת. יש לשפוך מעט חומר בהתאם להוראות היצרן, תפקידו של החומר לפורר את הסתימה כך שנקבל קו נקי ותקין.
  3. שפיכת מים חמים – שיפכו מים חמים למוקד הסתימה. מים חמים עשויים לגרום להצטמקות הפסולת (בהתאם לעקרון הפיזיקלי של התפשטות החומר) ושחרור הסתימה.
  4. שחרור סתימה בסיפון – סיפון זהו צינור בצורת האות ח', אשר מותקן מתחת לכיור. תפקיד הסיפון לסלק את הנוזלים מהכיור אל מערכת הביוב. אם יש לכם סתימה בכיור, פתחו את הסיפון ע"י סיבוב ההברגה בעדינות ונקו היטב את הסיפון, המעברים והצנרת.

כיצד נמנע סתימות ביוב בעצמנו?

אם תערכו מראש ע"י נקיטת מספר צעדים פשוטים, היו בטוחים שבסבירות גבוהה תצליחו למנוע את הסתימה הבאה יחד עם כל עוגמת הנפש המלווה בה. אז מה עליכם לעשות?

  • שטיפת קווי ביוב חיצוניים ע"י ביובית – אחת לתקופה הזמינו שירות ביובית לשטיפת קווי הביוב החיצוניים. בעזרת לחץ מים אדיר הביובית תנקה את הקו היטב כך שהסבירות לסתימת ביוב תפחת משמעותית.
  • שפיכת מים חמים לפתחי הניקוז – בדומה לפתיחת סתימת ביוב ע"י מים חמים, אחת לתקופה שיפכו מעט מים חמים לפתחי הניקוז כדוגמת האסלות והכיורים, בדגש על כיור המטבח. המים החמים עשויים לרכך ולפורר מחוללי סתימות כדוגמת פסולת ושומני מטבח, וע"י כך למנוע היווצרות סתימות ביוב.
  • התקנת רשתות על פתחי הניקוז – התקנת רשתות על פתחי הניקוז תמנע חדירת פסולת למערכת הניקוז והביוב.
  • התקנת מסנני מים – הרכבת מסננים על ראשי הברזים עשויה למנוע היווצרות אבנית. האבנית מצטברת, מתקשה ומהווה גורם נפוץ לסתימות ביוב.
  • ניקוי פתחי הניקוז אחת לתקופה – מומלץ להקפיד על ניקוי פתחי הניקוז מפסולת כדוגמת שערות, אבק ולכלוך. פסולת זו עשויה לחדור למערכת הביוב ולגרום לסתימה מיותרת.
  • המנעו מהשלכת פסולת למערכת הביוב והניקוז – מערכת הביוב לא נועדה להתמודד עם פסולת שאיננה מתכלה כדוגמת מגבונים, מוצרי היגיינה ושקיות פלסטיק. עשו חשבון פשוט, אם תשליכו פסולת זו למערכת הביוב אתם גורמים לסתימה במו ידכם. עשו מאמץ קטן והשליכו את הפסולת לפח האשפה.
    בדיוק כך יש לנהוג לגבי השלכת פסולת ושומני מטבח. שומני מטבח מתקשים ונדבקים לדפנות הצנרת עד ליצירת חסימה מוחלטת וסתימה קשה. לכן, השתדלו לרוקן את שאריות האוכל בפח האשפה ורק לאחר מכן לשטוף את כלי האוכל בכיור.

מעוניינים במידע נוסף בנושא פתיחת סתימות ביוב? פנו אלינו ונשמח לעזור ככל יכולתנו. חייגו בכל עת: 072-3922-933