שאיבת ביוב זהו אחד משירותי הביובית הנפוצים ביותר. בכל הקשור לשאיבת ביוב – לביובית יתרונות רבים לעומת כל מכשור אחר. בין היתרונות האלה ניתן למנות את המשאבה החזקה של הביובית, את הצינורות הארוכים המאפשרים לה לגשת לכל נקודה, את מיכל האחסון המאפשר לה להוביל את הביוב וכמובן את יכולת הניידות שלה. למעשה ניתן להעריך שמעל ל-90% משאיבות הביוב מתבצעות ע"י ביובית.

כיצד נקבעת עלות השאיבה? מהם הגורמים שישפיעו על תמחור השאיבה? על שאלות אלה נענה במאמר זה.

עלות שאיבת ביוב

ריכזנו מספר פרמטרים עיקריים המשפיעים על עלות שאיבת ביוב:

  • הרכב הביוב: להרכב הביוב חשיבות מכרעת על זמן העבודה הנדרש. בהתאם לכך, ככל שהרכב הביוב "בעייתי" לשאיבה, כך עלות העבודה תתייקר. הרכב ביוב "בעייתי" עשוי להתבטא בכמות גדולה של מגבונים, ביוב קשה ולא נוזלי, בוצה רבה ועוד.
  • כמות הביוב שיש לשאוב: ככל שיש לשאוב כמות רבה יותר של ביוב, כך עלות השאיבה תתייקר בהתאם.
    מרחק ועומק: מרחק מוקד השאיבה מחניית הביובית ועומק בור הביוב משפיעים באופן ניכר הן על המאמץ הנדרש מצוות וציוד השאיבה, הן על הסיכון לתקלה בציוד והן על זמן השאיבה. לכן ככל שהמרחק והעומק קטנים יותר, כך מחיר השאיבה יהיה זול יותר.
  • ציוד: כשאנו בוחנים את השפעת הציוד על עלות שאיבה, ישנם שני היבטים שיש לקחת בחשבון:
    ציוד מתקדם ומקצועי או ישן ולא יעיל: כאשר בעל המקצוע יבצע את העבודה בעזרת מכשור מתקדם ומקצועי כך העבודה תבוצע ביעילות ובמהירות. משמעות עבודה יעילה מבחינתכם, הינה חסכון בזמן העבודה של בעל המקצוע, או במילים אחרות מחיר נוח יותר.
    ציוד מתאים: חשוב שלחברה שמולכם יהיה את הציוד המתאים לבצע את השאיבה, אחרת העבודה תלך ותסתבך ובהתאם לכך מחיר הביצוע יהיה יקר יותר. אם לדוגמה אתם צריכים שירות שאיבת ביוב מחניון – אם לחברה שמולכם יש ביובית לחניונים תת קרקעיים, ביכולתה לבצע את השאיבה במהירות וביעילות. אם אין בידיה ביובית נמוכה לחניונים, היא עשויה לנסות להשתמש בפתרונות מגירה כאלה ואחרים, לבצע את העבודה בחוסר יעילות, ובהתאם לכך לתמחר את העבודה במחיר גבוה ללא פרופורציות.
  • שאיבה מבור ספיגה / מיכל ביוב: לשאלה מהיכן אנו שואבים את הביוב חשיבות לא מעטה בקביעת מחיר השאיבה. כאשר אנו שואבים ביוב ממיכל סגור כדוגמת שירותים כימיים, תכולת המיכל תכלול שפכים בלבד. לעומת זאת, בביצוע שאיבת בור ספיגה, השאיבה תכלול בוצה אשר מצטברת בתחתית הבור. שאיבת בוצה הינה פעולה יקרה בהשוואה לשאיבת ביוב, מאחר שהיא אורכת זמן רב ובנוסף היא מצריכה עבודה רבה גם לאחר סיום השאיבה לשם ניקוי המיכל וצינורות השאיבה.

פרמטריים כלליים:

  1. אזורי שירות של בעל המקצוע: הזמינו בעל מקצוע שנותן שירות באזור שלכם. בעל מקצוע שיאלץ להגיע מרחוק עשוי לנקוב במחיר גבוה הכולל העמסת עלויות כדוגמת דלק וזמן נסיעה.
  2. תזמון מועד השירות: צריכים שירות שאיבת ביוב? אל תחכו לרגע האחרון והזמינו שירות ב-22:00 בלילה. אם מדובר בשירות שניתן לתזמן מראש, מומלץ להזמין את השירות לשעה נוחה במסגרת יום העבודה. הזמנת שירות בשעה חריגה תגרום לתוספת מחיר מיותרת.
  3. מיומנות ומקצועיות: בררו מראש שעומד מולכם בעל מקצוע מיומן ומקצועי. בעל מקצוע מיומן יבצע את העבודה ביעילות ללא סיבוכים מיותרים ובזכות כך יוכל להציע מחיר אטרקטיבי.
    יתרה מזו, בזכות הזמנת בעל מקצוע מיומן תמנעו מנזקים כתוצאה מעבודה רשלנית.

יש לכם שאלות נוספות? מחפשים עוד ועוד ולא מוצאים תשובה? באפשרותכם להתקשר אל המוקד של המרכז לביוביות ושאיבות והצוות שלנו ישמח לייעץ בחינם ולספק הצעת מחיר הוגנת בלי התחייבות מצדכם: 072-3922-933