צילום צנרת ביוב – כל מה שלא ידעתם

כשרובינו שומעים את המילה צילום, האסוציאציות הראשונות שעולות לנו בראש הן צילום סלפי, צילום מגנטים, צילום לאירועים וכן הלאה.
אך ישנה קטגוריית צילום נוספת, אמנם פחות נפוצה מהדוגמאות הקודמות, אך בהחלט נפוצה ושימושית. סקרנים? לא נשאיר אתכם במתח. מדובר בצילום צנרת ביוב או בשמה המקצועי צילום קווי ביוב.

מתי מבצעים צילום צנרת ביוב?

צילום צנרת ביוב זו פעולה נפוצה עד מאוד, ניתן להעריך שבכל יום מבוצעים מאות ואף אלפי צילומים ברחבי הארץ. לעיתים צילום צנרת מתבצע על מנת לאבחן את מצב הקו, לעיתים עבור איתור תוואי צנרת או איתור שוחת ביוב סמויה ולעיתים כחלק מדרישות טופס 4.

להלן ריכוז המצבים העיקריים בהם מבוצע צילום קו ביוב:

  • אבחנת מצב הצנרת – צילום קו ביוב יאפשר לאמוד את מצב הצנרת. השימוש בצילום קו נפוץ מאוד, ומשמש לדוגמה עבור הוכחת טענות בבית משפט, התדיינות מול חברת הביטוח ובמקרים רבים בתהליכי מכירת דירה הרוכש או אף המוכר מזמינים שירות צילום צנרת, לשם בדיקת תקינות מערכת הביוב.
  • נזק קיים – כאשר קיימות תקלות ביוב שחוזרות לעיתים תכופות, מומלץ לבצע בהקדם צילום צנרת. בעזרת הצילום ניתן לאבחן האם קיים כשל בקו או שמא הקו תקין.
  • תנאי לקבלת טופס 4 – טופס 4 זהו טופס אישור אכלוס. טרם מסירת אישור לאכלוס הדירה על ידי הרשות המקומית קבלן הבניין מתבקש להעביר צילום צנרת ביוב לשם הוכחת תקינותה.
  • איתור תוואי צנרת ואיתור שוחת ביוב סמויה במקרים רבים נעשה שימוש באמצעות אמצעי צילום צנרת ביוב לשם איתור ושרטוט תוואי צנרת.

בנוסף, בעזרת הצילום ניתן להתחקות אחרי שוחות ביוב סמויות. במקרים רבים עם השנים שוחות הביוב מכוסות לעיתים בשוגג או במזיד בשכבות עפר וצמחיה, לעיתים באביזרי נוי כדוגמת דשא סינטטי וריצוף דק ולעיתים בשכבות בטון ואספלט. איתור שוחות הביוב בעזרת צילום צנרת יחסוך מאמצים וכסף רב.

מכשור לצילום צנרת ביוב

רובוט לצילום ביובישנם מספר אמצעים לצילום צנרת ביוב, כאשר כולם מתבססים על טכנולוגיות דומות, אך לכל אחד מהם יתרונות וחסרונות שונים. 2 האמצעים היעילים והנפוצים ביותר לצילום צנרת ביוב הם:

  1. מצלמות ביוב – מצלמת סיב אופטי מוחדרת לצנרת הביוב, ומשדרת תמונת וידאו איכותית בזמן אמת. מצלמה מקצועית תספק תמונה חדה וברורה ונתונים כדוגמת מרחק ותאריך ביצוע הצילום.
  2. רובוט לצילום צנרת ביוב רובוטים מתקדמים חדרו לכמעט כל תחום בעולם המודרני, החל מעולם הרכב, דרך הלוגיסטיקה ועד לרפואה.

גם לתחום צילום הביוב חדרו הרובוטים, והיום הם נחשבים למכשור הצילום המועדף במקרים רבים. הרובוט מסוגל לנוע בקווים אופקיים ואנכיים בקטרים שונים ולספק למפעיל הרובוט מידע רב כדוגמת צילום וידאו, נתוני שיפוע ועוד. השליטה מרחוק ויכולת הניידות של הרובוט הופכת אותו לפתרון הצילום הטוב ביותר עבור עבודות מורכבות וקווי ביוב מרובי זוויות.

על מה מומלץ להקפיד בעת ביצוע צילום צנרת ביוב?

ישנם מספר דגשים שחשוב להקפיד עליהם בעת ביצוע צילום קו ביוב, אחרת התוצאה עשויה להיות לא איכותית ואף רשלנית:

  • שטיפת קו ביוב – בטרם ניגש לצילום קו הביוב, מומלץ לבצע שטיפה יסודית באמצעות לחץ מים גבוה. שטיפה זו מתבצעת באמצעות ביובית, אשר מצוידת במשאבת לחץ חזקה במיוחד. שטיפת קו תנקה את הקו מפסולת כדוגמת חול, אבנים, חומרי בנייה וכן הלאה. אם לא נבצע שטיפת קו, לצילום הקו לא יהיה ערך ממשי, מאחר שלא נראה את קו הביוב אלא רק פסולת שהצטברה בו.
  • שימוש בציוד מתאים – את צילום הצנרת יש לבצע באמצעות ציוד חדיש ומקצועי, כך שנקבל תוצאה איכותית ואמינה. כמו כן, את ציוד הצילום יש להתאים למקרה הספציפי. ישנם מקרים בהם נעשה שימוש ברובוט בזכות יתרונותיו, וישנם מקרים בהם נעשה שימוש במצלמת סיב אופטי בזכות יתרונותיה.
  • צילום יסודי ומקצועי – אמנם לא מדובר בפיזיקה קוונטית או שיגור חללית לחלל, אך גם צילום צנרת ביוב יש לבצע באופן יסודי ומקצועי. חשוב לוודא שבצילום מתקבלת תמונה מלאה של כל הצנרת ושלא מדלגים בטעות על חלק מהצנרת. את הצילום יש לבצע בקצב איטי מספיק על מנת שתתקבל תמונה ברורה ואיכותית.

דוגמאות לכשלים שניתן לזהות בצילום צנרת ביוב

ישנם כשלים רבים שניתן לזהות בעזרת צילום קו ביוב, כאשר העיקריים הם:

  • קריסת קווי ביוב
  • שברים / סדקים בקו הביוב
  • גורמים לסתימות כדוגמת פסולת שחדרה לקווי הביוב וגורמת לכשלים כדוגמת אבנים, קרשים, שקיות פלסטיק ועוד
  • מעיכה בקו הביוב
  • שומני מטבח שהצטברו בקו הביוב
  • בטון וחומרי בנייה שגורמים לסתימת קו הביוב
  • שורשי צמחיה שמתפשטת במערכת הביוב

עלות צילום צנרת ביוב

רובוט לצילום קו ביובמחיר צילום צנרת ביוב מתחיל ב-600 ₪ פלוס מע"מ, כאשר המחיר הסופי נגזר ממספר גורמים:

  1. קוטר קו הביוב – ככל שקוטר קו הביוב גדול יותר, כך יש צורך בציוד צילום מתקדם יותר, ובהתאם לכך עלות צילום הקו עשויה לגדול. עלות צילום קו בקוטר 4" זולה יחסית לצילום קו ביוב בקוטר 12".
  2. אורך קו הביוב – ככל שיש צורך לצלם קו ארוך יותר, כך מדובר בעבודה מורכבת שדורשת זמן ביצוע רב יותר ובהתאם לכך עלות הצילום תגדל.
  3. פרמטרים נדרשים – האם יש צורך בדו"ח צילום קו? האם יש צורך בנתוני שיפוע? ככל שקיימים צרכים רבים מעבר לצילום הקו, כך יתכן שידרשו תוספות למחיר הבסיס.
  4. האם יש צורך בשטיפת קו ביוב? לא ניתן לצלם קו ביוב מלוכלך, הרי הפסולת תסתיר את מצב הקו ולא ניתן יהיה לזהות ליקויים. לכן, הזמנת שירות משולב של שטיפת וצילום קו ביוב, תזכה אתכם בהנחה אטרקטיבית (מוזמנים ליצור איתנו קשר לקבלת הצעת מחיר מפתיעה).
  5. האם יבוצעו עבודה נלוות? במידה ויהיה צורך בביצוע תיקון או עבודה נלוות אחרת, אזי בד"כ תינתן הנחה על המחיר הכולל.
    לדוגמה: נניח שבצילום הקו מתברר שקיים שבר בקו הביוב, במידה ויבוצע תיקון קו ביוב ללא הרס על ידינו – תינתן הנחה על המחיר הכולל.

בנוסף לגורמים אותם פירטנו למעלה, ישנם גורמים כלליים המשפיעים על תמחור שירותים, ובפרט על מחיר צילום קו ביוב. לדוגמה: האם מדובר בלקוח מזדמן או קבוע? מועד הזמנת השירות – שעת לילה או בשעות העבודה המקובלות? וכן הלאה.

רוצים לקרוא מידע נוסף בנושא מחירון ביובית וצילום צנרת ביוב? אתם מוזמנים לעבור למחירון המלא שלנו.

החשיבות של צוות מיומן ומכשור מתקדם

בכל הקשור לצילום צנרת ביוב, קיימת חשיבות רבה למקצועיות ומיומנות צוות הצילום. משמעויות צילום לא מקצועי הן אבחנה שגויה וביצוע תיקון לקוי. במילים אחרות במקרה הטוב תצטרכו לשאת בעלויות צילום נוסף, במקרה הפחות טוב עקב הצילום הלא מקצועי יבוצע תיקון לקוי אשר יגרום לנזקים כבדים. לכן, לפני שאתם מזמינים בעל מקצוע לצילום קו ביוב חשוב להבין מי עומד מולכם. אל תתביישו, תשאלו את השאלות הנכונות ונסו להבין את התמונה המלאה. כמה שנים אתה במקצוע? האם יש לך ניסיון בצילום קווי ביוב? באיזה ציוד אתה משתמש? גם אם לא תבינו את המשמעות המלאה של תשובות בעל המקצוע, סביר להניח שבין השורות תבינו מי עומד מולכם.
ולסיכום, אצלנו במרכז לביוביות ושאיבות ניתן לקבל שירותי צילום צנרת ביוב במחירים המשתלמים בארץ.

הצוותים שלנו מקצועיים ומיומנים בצילום קווי ביוב, וברשותם הציוד החדיש ביותר. אנו בעלי ניסיון רב בצילום קווי ביוב הן ללקוחות פרטיים והן ללקוחות עסקיים כדוגמת עיריות, מועצות וקבלני בניין.

אנו מציעים לא רק שירות צילום צנרת ביוב, אלא מכלול שלם של פתרונות. נדרש לתקן את קו הביוב? להגיש דו"ח לקבלן הבניין, לחברת הביטוח או לעירייה? אנו עומדים לרשותכם ונבצע כל שנדרש.